شناسهٔ خبر: 25222295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حجت‌الاسلام گواهی در یادواره شهدای روحانیت:

تقدیم 35 شهید روحانی مدافع حرم/ روحانیت در دفاع مقدس سهمی عظیم داشت

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس سهم عظیمی داشت، گفت: در ادامه راه شهدا و ایثارگران روحانی در دوران دفاع مقدس، 35 شهید روحانی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم اسلام کردیم.

صاحب‌خبر -

تقدیم 35 شهید روحانی مدافع حرم/ روحانیت در دفاع مقدس سهمی عظیم داشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام «عبدالعلی گواهی» رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله شاه‌آبادی و تجلیل از شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس یک گنجینه بی بدیل است که از این خزینه آیندگان هم برداشت خواهند کرد. آیندگان خواهند دانست که رزمندگان در دوران دفاع مقدس چه پیمان عظیمی را با خداوند بستند که ثمره این پیمان، اتحاد ملت و بیمه شدن کشورمان در برابر متجاوزان است.

رئیس سازمان بسیج طلاب عنوان کرد: از دفاع مقدس در مدیریت بحران‌ها نیز استفاده می‌شود و اگر در مدیریت کشور توفیقاتی را کسب کردیم، به واسطه استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس سهمی عظیم داشت، گفت: در دوران دفاع مقدس از تمام اقشار اعم از دانش‌آموز، دانشجو، کارگر، روحانی و... حضور داشتند. روحانیون در دوران دفاع مقدس تنها برای اقامه نماز یا انجام اعمال مختلف به جبهه‌ها نمی‌رفتند، بلکه اسلحه به دست می‌گرفتند و همراه با رزمندگان می‌جنگیدند.

حجت‌الاسلام گواهی بیان کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس 4 هزار و 500 شهید، 7 هزار جانباز و 350 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب خاطرنشان کرد: در ادامه راه شهدا و ایثارگران روحانی در دوران دفاع مقدس، 35 شهید روحانی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم اسلام کردیم.

وی در پایان از آخرین لحظات عمر شهید شاه‌آبادی یاد کرد و گفت: یک ساعت قبل از شهادت شهید شاه‌آبادی در جزیره مجنون همراه وی بودم. آن زمان مسئولیت تبلیغات یکی از گردان‌ها در لشکر 25 کربلا را بر عهده داشتم. شهید شاه آبادی فردی بود که با وجود داشتن پست و مقام، از آن چشم‌پوشی کرد، در خط مقدم حاضر شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما