شناسهٔ خبر: 66442489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرمسار و آرادان از تحقق تعهدات دستگاه‌های اجرایی در ایجاد شغل جدید در غرب استان سمنان خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار شغل جدید ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد ناظریه روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی کارگر، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۰ دستگاه اجرایی و ستادی در راستای ایجاد اشتغال در سامانه رصد تعهد دارند، ابراز کرد: سال ۱۴۰۲ مجموع تعهدات دولت برای اشتغالزایی در گرمسار ایجاد ۲ هزار و ۵۸۴ شغل و در آرادان ۶۱۱ فرصت شغلی جدید بود که قریب به چهار هزار شغل در غرب استان ایجاد شد.

وی افزود: از این آمار سهم گرمسار ایجاد سه هزار و ۵۸ فرصت شغلی با تحقق ۱۱۸ درصد و سهم آرادان با ایجاد ۸۹۶ فرصت شغلی جدید با تحقق ۱۴۶ درصد بود.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد صنایع سمنان در غرب استان مستقر است، خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص رشد صنایع نسبت به رشد جمعیتی در غرب استان، این منطقه طی سال‌های آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود.

ناظریه از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۰۵ طرح به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۵۵ طرح به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در گرمسار و ۵۰ طرح به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در آرادان به بانک‌های عامل معرفی شد. این طرح ها در بخش‌های مختلفی از جمله طرح‌های مشاغل خانگی، طرح‌های مستقل و انفرادی و طرح‌های پشتیبان و طرح های پیشران بودند.

هدفگذاری برای تشکیل شورای اسلامی کار

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال برای سال ۱۴۰۳ تا اواخر خرداد تعیین می‌شود، گفت: تشکیل شورای اسلامی کار در واحدهای تولیدی که بیش از ۵۰ نیروی کار دارند، از جمله برنامه های مهمی است که در سال جاری پیگیری می شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی کار از بین کارگران همان شرکت انتخاب می‌شوند، اضافه کرد: وظیفه این شورا رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما با هدف کاهش شکایت‌ها و تشکیل پرونده‌های حقوقی است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرمسار و آرادان، ایجاد و کنترل ایمنی کار را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: تشکیل خانه بهداشت و ایستگاه‌های بهورزی در واحدهای تولیدی و نواحی صنعتی غرب سمنان در دستور کار است.

نظر شما