شناسهٔ خبر: 25177753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| ۲ کتاب با ترجمه فارسی از مختومقلی فراغی رونمایی شد

R41471/P1357/S6,70/CT11

۲ کتاب مختومقلی فراغی که به زبان فارسی ترجمه شده بود عصر امروز در دومین همایش علمی مختومقلی فراغی در موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, امین هیوه‌چی دبیر اجرایی دومین همایش علمی مختومقلی فراغی عصر امروز در دومین همایش علمی مختومقلی فراغی در موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس اظهار داشت: در کنار افتتاح دبیرخانه دائمی مختومقلی در این موسسه, در این همایش از 2 کتاب مختومقلی که ترجمه فارسی شده, رونمایی خواهد شد.

وی افزود: موسس و مدیر موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس در تلاش است تا موسسه پژوهشی ابعاد مختلف اشعار و شخصیت مختومقلی فراغی را دایر کند.

دبیر اجرایی دومین همایش علمی مختومقلی فراغی تصریح کرد: در بخش مقالات, 3 مقاله برگزیده که به ترتیب, نفر نخست نظرمحمد گل محمدی با موضوع" طبیعت در شعر مختومقلی فراغی",بازنشسته صدا و سیما در برنامه‌های برون مرزی از تهران, نفر دوم, بهروز قزل, با موضوع " جاودانگی مختومقلی فراغی" دارای دکترای علوم سیاسی است.

هیوه‌چی تاکید کرد: نفر سوم هم در بخش مقاله, عبدالرحمن عبادی‌راد است و در بخش شعر نیز, نفرات برگزیده به ترتیب, حاج مراد قزل, ابراهیم پورقاز, قمرالدین سیدی انتخاب شدند.

دبیر اجرایی دومین همایش علمی مختومقلی فراغی یادآور شد: توجه به مختومقلی, توجه به ادبیات مشرق زمین, توجه به باورهای دینی است و انتخاب برترین از بین آثار ارسالی بسیار سخت بود و ما براساس ضوابط و ساختار عناصر مقالات ,این 3 مقاله برگزیده شدند.

انتهای پیام/ح

نظر شما