شناسهٔ خبر: 25157958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

ایجاد نخستین صندوق خطرپذیر شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی

نصر: رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، از ایجاد نخستین صندوق خطرپذیر در حوزه شرکت های دانش بنیان با سرمایه بالغ بر 10 میلیارد تومان با همکاری استانداری آذربایجان شرقی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، نشست فعالان توسعه فن آوری آذربایجان شرقی(شرکت های دانش بنیان و فناوران) با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و همچنین رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از فعالان این حوزه، عصر امروز در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

سلطانی در این نشست با تاکید بر اینکه ماموریت صندوق نوآوری و شکوفایی توزیع پول نیست، ادامه داد: ماموریت  و اولویت اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، ارتقای اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی شرکت های دانش بنیان است.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی صندوق به شرکت های دانش بنیان، اشاره کرد و گفت:  این صندوق به شرکت های دانش بنیان وام اشتغال زایی با بهره چهار درصدی به شرط ایجاد اشتغال برای حداقل پنج نفر در هر شرکت ارائه می دهد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات توانمندسازی به شرکت ها ارائه می کند که به این منظور هر شرکتی می تواند در هر سال تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت کند، همچنین می توان به حضور در نمایشگاه های خارجی، گرفتن استانداردهای بین المللی، حضور در جایزه های نوآوری و آموزش های مختلف به عنوان دیگر خدمات توانمندسازی این صندوق به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

سلطانی اظهار کرد: تاکنون 75 درصد شرکت های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده اند،  ضمن اینکه علاوه بر تسهیلات دولتی 1200 میلیارد تومان از منابع بانکی نیز به سمت این شرکت هدایت شده که 266 میلیارد تومان از آن تاکنون جذب شده است.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: 276 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه 'آی سی تی' نیز تاکنون 123 میلیارد تومان از صندوق تسهیلات گرفته اند.

وی با بیان اینکه برند سازی شرکت های دانش بنیان امری لازم و پر اهمیت است، ادامه داد: باید شرکت های دانش بنیان را برند کنیم تا آنها با برخورداری از توان بالای صادرات بتوانند در نمایشگاه های بین المللی حضور موفق داشته باشند.

سلطانی در ادامه از توافق با استانداری آذربایجان شرقی و همچنین منطقه آزاد ارس جهت ایجاد صندوق خطرپذیر در حوزه شرکت های دانش بنیان به ترتیب به میزان 10 میلیارد تومان و 5 میلیارد تومان برای نخستین بار در کشور، خبر داد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اینکه، در حال حاضر 89 شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی وجود دارد، ادامه داد: تعداد شرکت های موجود در استان نسبت به جمعیت کافی نیست؛ این شرکت ها تاکنون 42 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که این رقم باید حداقل 80 میلیارد تومان می بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون رتبه استان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور پنجم است که بر اساس هدف گذاری انجام شده در سه سال آینده باید به رتبه دوم ارتقا یابد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، ادامه داد: برای اینکه استان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان به رتبه دوم کشوری ارتقا یابد، باید تعداد شرکت های دانش بنیان به 600 مورد افزایش یابد تا از بین آنها 316 مورد نهایی شود.

سلطانی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی باید بین مراکز دانشگاهی توزیع شده و تعداد کارگاه های آموزشی کارآفرینی هم در بین این شرکت ها افزایش یابد.
انتهای پیام/

نظر شما