شناسهٔ خبر: 25159960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی

ماموریت صندوق نوآوری توزیع پول نیست/ 75درصد شرکت های دانش بنیان از صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کردند

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وظایف و ماموریت های این صندوق گفت: ماموریت صندوق نوآوری توزیع پول نیست بلکه ارتقای اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی نتایج تحقیقات دانش بنیانی و کاربردی کردن اصلی ترین ماموریتی است که این مجموعه دنبال می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بهزاد سلطانی در نشست فعالان توسعه فناوری و فعالان اقتصادی استان( شرکت های دانش بنیان و فناوران)، اظهار کرد: هم اکنون در کل کشور2200 طرح مصوب از 2300 شرکت دانش بنیان در صندوق پذیرفته شده است و از حمایت های صندوق استفاده می کنند و تاکنون از این محل1300 طرح خاتمه یافت موفق بوده است و75 درصد شرکت های تسهیلات دریافت کرده اند و266 میلیارد تومان از منابع 12 بانک استفاده کرده اند.

وی یکی از راهکارهای حمایتی صندوق از شرکتهای دانش بنیان را اعطای وام های اشتغال زایی اعلام و تشریح کرد: در بحث وام اشتغال زایی برای هر شرکتی که بتواند 4 نفر جذب کند برای هر نفر 20 تا 100 میلیون وام 4 درصد اعطا می شود.

سلطانی عنوان کرد: تا ابتدای دولت یازدهم یک ریال به شرکت های دانش بنیان داده نشده بود، اما اکنون خدمات زیادی به این شرکت ها حتی وام اشتغالزایی نیز با بهره چهار درصد برای حداقل پنج نفر از هر شرکت اضافه شده است. میزان استفاده شهرستان ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به تهران پایین است؛ بنابراین برای اصلاح این عدم رقابت برنامه ریزی و فعالیت های مختلفی را در استان ها شروع کرده ایم .

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای نخستین بار در کشور، صندوق خطر پذیر در بخش شرکت های دانش بنیان با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی ایجاد می تواند به شرکت های فناوری نیز تسهیلات ارایه کند.

وی با اشاره به بهره برداری از نخسین برج فناوری در تبریز اظهار کرد: بهره برداری از برج ربع رشیدی نقطه عطفی برای رشد و حضور پر رنگ این شرگتها در زندگی روزمره مردمی است و باید در آینده ای نزدیک یک پنجم برج های تبریز به برج های فناور تبدیل شوند.

وی با اشاره به لزوم صادراتی کردن شرکت های دانش بنیان، اضافه کرد: باید در راستای برند کردن شرکت های دانش بنیان گام های موثری برداشته شود تا آن ها با برخورداری از توان صادرات بتوانند وارد بازار رقابتی شوند.

سلطانی با اشاره به حمایت های این صندوق برای ایجاد صندوق های کوچک فناوری گفت: تفاهم نامه ایجاد صندوق نوآوری با پنج میلیارد تومان سرمایه در منطقه آزاد ارس در حال نهایی شدن است و به زودی امضا می شود.

 

نظر شما