شناسهٔ خبر: 24593566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت مستمر تنظیم بازار استان بر قیمت برنج، تخم مرغ و گوشت در ایام پایان سال و شب عید

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت:برای تأمین پروتئین در سبد کالای خانوارها باید نسبت به افزایش قیمت اقلام پروتئینی حساسیت وجود داشته باشد و نظارت ها بر شبکه های توزیع و فروش مستمر انجام شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران امروز ۲۲ اسفندماه با رویکرد بررسی دستورالعمل تأمین،ذخیره سازی و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز شب عید به ریاست محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران و با حضور علیرضا قاسمی فرزاد، مدیرکل امور اقتصادی استانداری و مدیران دستگاه های استانی عضو کارگروه برگزار شد.
در ابتدای جلسه شرکت پشتیبانی امور دام گزارشی از اجرای طرح توزیع تخم مرغ، گوشت قرمز و مرغ ارائه داد.
در حال حاضر ۷۴۰۰ تن تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار شب عید در حال توزیع است و ۲۵۰۰ تن نیز در سردخانه ها ذخیره سازی شده است.
در ادامه گزارشی از قیمت گوشت مرغ و مرغ زنده در بخش عمده و خرده فروشی ارائه شد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با بیان اینکه عرضه مستقیم اقلام اساسی باید در دسترس عموم قرار بگیرد ، تأکید کرد: توزیع گوشت مرغ باید به طور گسترده انجام شود تا به قیمت هرکیلو ۷۸۰۰ تومان مصوب ستاد تنظیم بازار کشور برسیم.
وی افزود : برای تأمین پروتئین در سبد کالای خانوارها باید نسبت به افزایش قیمت اقلام پروتئینی حساسیت وجود داشته باشد و نظارت ها بر شبکه های توزیع و فروش مستمر انجام شود.
در ادامه موضوع توزیع برنج در دستور کار قرار گرفت،براساس گزارش شرکت غله استان ؛ در حال حاضر ۴۳ هزار تن برنج در انبارها ذخیره سازی شده است که به استانهای اطراف تهران نیز ارسال می شود و میزان سهمیه استان تهران ۹۹۶۰ تن برنج است و با توسعه شبکه توزیع در حال جذب است.
در این جلسه گزارشی از توزیع میوه شب عید از سوی اداره کل تعاون روستایی استان تهران ارائه شد ، بر اساس این گزارش؛ چهار هزار تن پرتقال و دو هزار تن سیب سهمیه استان تهران است که با قیمت مصوب سیب ۲۷۰۰ تومان و پرتقال ۱۸۰۰ تومان با قیمت تنظیم بازار در سازمان میادین در حال توزیع است.
 

نظر شما