شناسهٔ خبر: 24609761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

میوه شب عید در ۴۶۰ مرکز توزیع می شود

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز توزیع میوه شب عید در قالب طرح تنظیم بازار نوروز در ۴۶۰ مرکز عرضه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسمعیل کریم زاده ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهارداشت: سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید مردم استان درسطح ۴۶۰ مراکز توزیع طرح تنظیم بازار شبکه تعاون روستایی با ۵ الی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار درسطح ۴۶۰ مرکز عرضه توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزارتن از سیب باغات آذربایجان غربی میوه موردنیاز شب عید ۱۵ استان کشور را تامین می کند ، گفت: در آستانه فصل بهار و رسیدن عید نوروز بازار ارومیه رونق گرفته و خرید سیب نخستین انتخاب مشتری هاست.

کریم زاده با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تنظیم بازار شب عید نداریم گفت: برای تامین کالاها ی استراتژیک مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز و ... و نیز میوه شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد چراکه ذخیره به اندازه کافی داریم و در صورت کسری بازار به مشکلی برخورد نخواهیم کرد.

اسمعیل کریم زاده گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده با هدف تنظیم بازار ایام پایانی سال و روزهای عید،  ۱۷۶۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب درختی مورد نیاز مردم استان به اندازه کافی تامین و ذخیره سازی شده و متناسب با تقاضای بازار مصرف عرضه می شود.

وی ادامه داد: روند خرید و ذخیره سازی توسط شبکه تعاون روستایی ادامه دارد و براساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده هیچ گونه نگرانی در تامین منابع پروتئینی و میوه شب عید در استان نخواهیم داشت و به تدریج متناسب با میزان تقاضا میوه شب عید شامل پرتقال به قیمت ۱۷۰۰ تومان و سیب درختی به قیمت ۲۰۰۰ تومان به بازار مصرف عرضه می شود.

کریم زاده ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش خاطر نشان کرد: سایر اقلام مورد نیاز مردم درشب عید شامل برنج، اقلام پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ  نیز به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و اداره غله و خدمات بازرگانی خرید و ذخیره سازی شده است که برای ایجاد تعادل دربازار درسطح فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: یک هزار و ۷۵۰ تن گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب ۵۸ تا ۶۲ هزار ریال و ۸۵ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۲۴۰ هزار ریال برای تنظیم بازار شب عید تدارک دیده شده است.

کریم زاده با بیان اینکه ۱۲۵ تن تخم مرغ برای توزیع در بازار استان تامین شده و واردات دو تن دیگر نیز در حال بررسی است اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در آذربایجان غربی بالاتر از سایر استان ها و قیمت مرغ پایین تر از همه استان های کشور است.

نظر شما