شناسهٔ خبر: 24293323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در دیدار روسای جمعیت هلال احمر و سازمان حج و زیارت تاکید شد:

ارتقای روابط دو مجموعه عامل خدمات رسانی مطلوبتر به زائران حج و عتبات

خبرگزاری شبستان:در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با رئیس سازمان حج و زیارت بر ارتقای خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به زائران حج و عتبات تاکید شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر با حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کرد در این دیدار بر اهمیت تاثیر کیفیت خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت در میزان رضایتمندی حجاج و زائران عتبات مهم  تاکید شد.

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: طی سال های گذشته مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان یکی از بخش های خدمتگزار در حج وظیفه بهداشت و درمان حجاج را به عهده داشته اما چشم انداز ما این است که با تقویت روحیه اتحاد و همدلی در میان مجموعه پزشکی همه کشورهای اسلامی در حج این وظیفه را حتی فراتر از خدمات درمانی به زائران ایرانی ببینیم. 

وی در این زمینه افزود: ما باید خارج از فضای سیاسی، تشکلی را با انسجام مجموعه های پزشکی و هلال احمر دیگر کشورهای اسلامی ایجاد نماییم تا زمینه برای ارائه خدمات بهتر به زائران همه کشورهای مسلمان فراهم شود و از فرصت حج برای تقویت فضای همدلی میان مسلمانان همه کشورها استفاده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت آموزش به حجاج در زمینه مسائل پزشکی حج اشاره و عنوان کرد:با اطلاع رسانی و آموزش مناسب به حجاج می توان هزینه های سفر حج را کاهش داد.

دکتر پیوندی بر ارتقای روابط هلال احمر و سازمان حج و زیارت برای بهبود روند خدمات رسانی به حجاج و زائران عتبات عالیات تاکید کرد و افزود:  گردش نیروها در حوزه پزشکی حج و ایجاد فضای رقابتی برای حضور پزشکان و کادر درمانی در حج موضوعی است که ما روی آن تاکید داریم.

در این دیدار همچنین رئیس سازمان حج و زیارت با توجه شرایط حج در سال های اخیر و همزمانی با گرم ترین شرایط آب و هوایی عربستان بر ضرورت ایجاد تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مدبرانه به حجاج تاکید کرد.

نظر شما