شناسهٔ خبر: 23678062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مادر یکی از شهدای سانچی؛

سانچی معمایی که نمی توانم هضم کنم

تهران - ایرنا - آئین بزرگداشت جان باختگان نفتکش سانچی با حضور خانواده های داغدار و مسئولان کشوری و لشکری در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد و خانواده های سرنشینان این کشتی از شهرهای مختلف در این مراسم حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

خانواده سعید دهقانی (از سرنشینان نفتکش سانچی) که از یزد به این مراسم آمده بودند با دلی داغدار، اما آرام و خونگرم در مجلس حضور داشتند و شاید هنوز امید داشتند که خبری از عزیز دریادلشان برایشان بیاورند.
مادر سعید دهقانی با لهجه دلنشین یزدی گفت که چشم انتظار است، حال خوشی ندارد؛ همچنان در شوک است زیرا همه سرنشینان این کشتی مظلومانه جان باختند.
او گفت پسرم 23 سال داشت و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک بود که برای دوره کارورزی با نفتکش سانچی رهسپار این سفر شد.
مادر سعید گفت که تصور و باور این موضوع برایم دشوار است، معمایی است که نمی توانم هضم کنم و پسرم امید و پناه خانواده بود و نمی توانم قبول کنم که دیگر او باز نمی گردد.
خواهرش هم گفت که در این مراسم یادواره، اصلا گریه نکرده است چون معتقد است که برادرش زنده است. او همچنین از اینکه بعد از 9 روز امیدواری به آنان گفته شد که سرنشینان کشتی، لحظات نخست بعد از حادثه جان باختند، گلایه داشت و از مسئولان می خواست که این موضوع را پیگیری کنند تا فراموش نشوند.
مادر سعید دهقانی، می دانست که رسیدگی به این موضوع طول می کشد اما از مسئولان درخواست داشت که تا حد ممکن تلاش کنند، پیکر عزیزشان به وطن بازگردد.
او همچنین خواست تا علت وقوع این حادثه بررسی شود تا ببینند مقصر اصلی در این ماجرا کیست و چه عاملی باعث وقوع این حادثه شده است و نتیجه را به اطلاع خانواده ها برسانند.
به گزارش ایرنا، ١٦ دی ماه، کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و قرار است تا چند روز آینده جعبه سیاه کشتی بازگشایی شود.
مراسم بزرگداشت 32 سرنشین نفتکش سانچی امروز (یکشنبه) در مدرسه عالی شهید مطهری در تهران برگزار شد.
در این مراسم خانواده های جانباختگان، رئیس دفتر مم معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، معاون حقوقی رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه، وزیر ارتباطات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات، وزیر راه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر نفت، وزیر دادگستری و جمعی از مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری حضور داشتند.
اجتمام**٣٢٢٩** 1569
خبرنگار:حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما