شناسهٔ خبر: 23660546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تسلیت دبیرکل اوپک بخاطر جان باختن 32 سرنشین نفتکش سانچی

تهران- ایرنا- دبیرکل اوپک در پیامی فاجعه غم‌انگیز جان باختن 32 سرنشین نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از وزارت نفت، در پیام تسلیت محمد سانوسی بارکیندو برای فاجعه غم‌انگیز جان باختن 32 خدمه نفتکش سانچی آمده است: در این زمان اندوهناک با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت ایران ابراز همدردی می‌کنیم. مردم ایران بدانند که در این لحظات غم انگیز، در افکار و دعاهای ما جای دارند.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز دوشنبه (25 دی) را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
مراسم بزرگداشت 32 سرنشین نفتکش سانچی فردا (یکشنبه) با حضور خانواده های جانباختگان و مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری در تهران برگزار می شود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022** 6075
خبرنگار: میثم طاهری **انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد

انتهای پیام /*

نظر شما