شناسهٔ خبر: 23677717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروجردی: کم کاری دولت چین در حادثه نفتکش سانچی خلاف واقع است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کم کاری دولت چین در حادثه نفتکش سانچی را عنوان کردند اما این موضوع با هدف تخریب روابط ارزشمند ایران و چین از سوی آمریکایی ها راه اندازی شد و خلاف واقع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علاء الدین بروجردی روز یکشنبه درحاشیه مراسم بزرگداشت 32 سرنشین نفتکش سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده ها و بازماندگان این حادثه، افزود: در حادثه نفتکش سانچی برخی کوتاهی دولت چین را عنوان کردند اما براساس گزارش هایی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دریافت شد و همچنین با توجه به بررسی هایی که صورت گرفت، این موضوع، خط انحرافی تبلیغاتی از سوی آمریکایی ها بود.
وی اظهار کرد: امروز هم سفیر چین به مجلس شورای اسلامی آمد و گزارشی از روند اقدامات انجام شده به مجلس ارائه کرد و به زودی با بررسی جعبه سیاه، زوایای پنهان این واقعه مشخص می شود.
به گزارش ایرنا، ١٦ دی ماه، کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد. بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
مراسم بزرگداشت 32 سرنشین نفتکش سانچی امروز (یکشنبه) در مدرسه عالی شهید مطهری در تهران برگزار شد.
در این مراسم خانواده های جانباختگان، رئیس دفتر مم معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری، معاون حقوقی رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه، وزیر ارتباطات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات، وزیر راه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر نفت، وزیر دادگستری و جمعی از مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری حضور داشتند.
اجتمام**٣٢٢٩**1569
خبرنگار:حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما