شناسهٔ خبر: 23682023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آیین بزرگداشت جانباختگان نفتکش سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

صاحب‌خبر -
 

آیین بزرگداشت جانباختگان نفتکش سانچی دیروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خانواده های داغدار در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم یادبود جانباختگان نفتکش سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کرد.
به گزارش ایرنا ،در این مراسم، حجت الاسلام و‌المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری،علی لاریجانی رئیس مجلس ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران هم حضور داشتند.
همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی‌، ‌عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، علیرضا آوایی وزیر دادگستری، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر مقامات لشکری و کشوری در این مراسم شرکت کردند. اعضای خانواده سعید دهقانی (از سرنشینان نفتکش سانچی) که از یزد به این مراسم آمده بودند با دلی داغدار، اما آرام و خونگرم در مجلس حضور داشتند و شاید هنوز امید داشتند که خبری از عزیز دریادلشان برایشان بیاورند.
مادر سعید دهقانی گفت که چشم انتظار است، حال خوشی ندارد؛ همچنان در شوک است زیرا همه سرنشینان این کشتی مظلومانه جان باختند. پسرم ۲۳ سال داشت و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک بود که برای دوره کارورزی با نفتکش سانچی رهسپار این سفر شد.
مادر سعیددهقانی افزود که تصور و باور این موضوع برایم دشوار است، معمایی است که نمی توانم هضم کنم و پسرم امید و پناه خانواده بود و نمی توانم قبول کنم که دیگر او باز نمی گردد.خواهرش هم گفت که در این مراسم یادواره، اصلا گریه نکرده است، چون معتقد است که برادرش زنده است. او همچنین از این که بعد از ۹ روز امیدواری به آنان گفته شد که سرنشینان کشتی، لحظات نخست بعد از حادثه جان باختند، گلایه داشت و از مسئولان می خواست که این موضوع را پیگیری کنند تا فراموش نشود.
او همچنین خواست علت وقوع این حادثه بررسی شود تا ببینند مقصر اصلی در این ماجرا کیست و چه عاملی باعث وقوع این حادثه شده است و نتیجه را به اطلاع خانواده ها برسانند. بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و قرار است تا چند روز آینده جعبه سیاه کشتی بازگشایی شود.

برچسب‌ها:

نظر شما