شناسهٔ خبر: 23009020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسابقات مدهامتان کوششی در مسیر تحقق اهداف فرهنگی وزارت ارشاد است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:مسابقات مدهامتان کوششی در مسیر تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شامگاه(۲۳ آذر) در مراسم اختتامیه دوزادهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت:مسابقات مدهامتان کوششی است در مسیر اهداف فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به نعبیر وزیر ارشاد توفیقی است برای وزارت ارشاد تا بیش از یک دهه فضای روحی و فکری نوجوانان و جوانان مسجد را با عطر قرآن متبرک گردانده است.

 

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی مدهامتان باقیات و صالحات ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد است و دوازدهمین دوره این مسابقات در حالی برگزار می شود که حجت الاسلام ارزانی مسئولیت ستاد عالی کانون های مساجد را بر عهده گرفته که در همین مدت کوتاه منشاء اثر و تحول بودند و از ابتکارات ایشان برگزاری مسابقات مدهامتان در مشهد است تا پیوندی بین دو ثقل گرانسنگ پیامبر (ص) که همانا قرآن و عترت است برقرار گردد.

 

سرابی افزود: بی تردید مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام که نگین مضجع امام رضا(ع) را دارد و با پیشینه قرآنی آن که نمونه بارزش وجود اساتید مسلم قرآنی است مزیت های فراوانی را نسبت به دیگر شهرهای پایتخت های فرهنگی جهان اسلام دارد که یکی از این مزیت ها عرصه فعالیت های قرآنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد این قابلیت را داشت که میزبان مسابقات مدهامتان باشد، اظهارداشت:با عنایت به اینکه برای پایتخت فرهنگی یک چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده امیدواریم برگزاری این جشنواره در سالهای آینده با رویکرد بین المللی را در مشهد شاهد باشیم.

 

وی گفت: پیشنهاد می شود با حفظ اصل مسابقات و بخش های جذاب آن برای دوره جدید علاوه بر عرصه حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن با توجه به گستردگی کانون های مساجد کشور از ظرفیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد در بستر قرآن به بخش های مسابقه این جشنواره افزوده شود.

نظر شما