شناسهٔ خبر: 22517263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح نخستین نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان در حاشیه نشست ریکا +تصاویر

اولین نمایشگاه مشترک تجاری افغانستان در مرکز تجاری «میزان» در «عشق‌آباد» با حضور «رولا غنی» و مقامات عالی رتبه دولت ترکمنستان و سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم این کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، اولین نمایشگاه مشترک تجاری افغانستان در مرکز تجاری «میزان» در «عشق‌آباد» با حضور «رولا  غنی» و مقامات عالی رتبه دولت ترکمنستان و سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم این کشور افتتاح شد.

«باباگلیچ  گلیج‌اف» رئیس  سازمان اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان طی سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار در عشق آباد، بهترین فرصت برای برقراری روابط در زمینه توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور و سایر کشورهای منطقه می‌باشد.

«همایون رسا» وزیر تجارت و صنعت افغانستان نیز طی سخنرانی خود گفت: برگزاری این نمایشگاه در حاشیه هفتمین کنفرانس همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان (ریکا) بهترین فعالیت جهت آشنایی با ظرفیت و توانمندی‌های فیمابین به خصوص شرکت‌ها و تولیدکنندگان افغانی می‌باشد.

در اولین نمایشگاه مشترک تجاری افغانستان که به مدت 2 روز دائر خواهد بود، بیش از 50 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند که بیش از 35 شرکت آنها ، شرکت‌های افغانستانی فعال در زمینه تولید مواد غذایی، آب میوه و نوشابه، خدمات بانکی و سرمایه گذاری، محصولات صنعتی، کشاورزی، خشک بار، فرش و قالی،تولید سنگ‌های تزئینی، صنایع پلاستیک، شرکت‌های خدماتی، فنی و مهندسی تشکیل می‌دهند.

در همایش مذکور همچنین غرفه‌های سفارت ایران در عشق‌آباد به خصوص غرفه رایزنی بازرگانی و نیز غرفه رایزنی فرهنگی سفارت در ترکمنستان به صورت جداگانه دائر شده است.

بخش اصلی هفتمین کنفرانس همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان (ریکا) از روز  چهارشنبه در محل هتل «یلدیز» عشق‌آباد با حضور مقامات ارشد دولت ترکمنستان، افغانستان و کشورهای منطقه و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه  برگزار خواهد شد.

قرار است «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان نیز در مراسم افتتاحیه همایش مذکور حضور پیدا کند.

در هفتمین کنفرانس همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان (ریکا) ادامه حمایت کشورهای کمک کننده به افغانستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما