شناسهٔ خبر: 21795854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد موسسات حفاظتی در راستای برقراری امنیت مردم محور/ فعالیت ١٠٠ هزار نیرو در ٧٢٠ موسسه حفاظتی مراقبتی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: بر اساس اصل ٤٤ قانون اساسی از سال ٨٨ تاکنون، ٧٢٠ موسسه حفاظتی و مراقبتی در راستای ایجاد امنیت مردم محور تحت نظر ناجا تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

ایجاد موسسات حفاظتی در راستای برقراری امنیت مردم محور/ فعالیت ١٠٠ هزار نیرو در ٧٢٠ موسسه حفاظتی مراقبتیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس پیشگیری ناجا که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با درود بر پیشگاه امام راحل و شهدا، از تمام موسسات مراقبتی و حفاظتی و کسانی که تحت عنوان نگهبانان محله به ارتقای امنیت کشور کمک می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

سردار شرفی با اشاره به شعار ناجا در هفته نیروی انتظامی مبنی «بر پلیس برای امنیت و امنیت برای مردم»، گفت: امروز مفتخریم که از پلیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پلیسی مقتدر، حرفه‌ای و به روز یاد کنیم.

رئیس پلیس پیشکیری ناجا ادامه داد: تفکر توسعه امنیت مردم پایه ما را بر آن داشت تا موسسات حفاظتی و مراقبتی توسط خود مردم را در الویت قرار دهیم و در همین راستا در سال ١٣٨٣ طرح آن را به مجلس ارسال کردیم و این طرح در سال ١٣٨٨ توسط رهبر معظم انقلاب تایید و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف پر کردن خلء در جاهایی که حضور ندارد و در راستای اصل 44 قانون اساسی قسمتی از کار خود را در اختیار 720 موسسه حفاظتی و مراقبتی تاسیس شده و 100 هزار نگهبان محله قرار داده است.

سردار شرفی افزود: امروز باید شهادت دهیم که در همان نقاطی که نگهبانان محله مشغول خدمت شده اند، کاهش صد درصدی جرایم اتفاق افتاده است. بنابراین از همه مسئولان می‌خواهیم از نگهبانان محله حمایت کنند، چراکه با این کار از ایجاد امنیت مردم‌محور حمایت کرده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: قصد داریم که تعداد نگهبانان محلات را از 100 هزار نفر به 200 هزار نفر افزایش دهیم و فعالیت‌های آن ها را در لایه‌های مختلف مثل بسیاری از کشورهای پیشرفته ارتقا و توسعه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما