شناسهٔ خبر: 21795178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

تأسیس ۷۲۰ مؤسسه حفاظتی و مراقبتی در سراسر کشور/ پیشگیری 100 درصدی از وقوع جرم با حضور نگهبانان محله

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تا امروز حدود ۷۲۰ مؤسسه حفاظتی و مراقبتی در سراسر کشور تأسیس شده، گفت: در نقاطی که نگهبانان محله حضور دارند، شاهد ۱۰۰ درصد پیشگیری از وقوع جرم بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، سردار محمد شرفی در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و مؤسسات حفاظتی و مراقبتی ( انتظام ) در دانشگاه علوم انتظامی امین اظهار کرد: با توجه به اینکه امنیت موضوع مهمی است و تمامی آحاد جامعه نسبت به امنیت موضوعیت دارند، امروز پلیس جمهوری اسلامی پلیسی مقتدر با حداکثر ظرفیت مشارکت جویی است.

وی افزود: در سال 79 ایده تاسیس مؤسسات حفاظتی در دستور کار پلیس قرار گرفت و در سال 83 طرح به مجلس رفت و به تصویب رسید.
شرفی تصریح کرد: برای اجرایی کردن این تفکر، اساسنامه تأسیس مؤسسات حفاظتی تحت عنوان آئین اجرایی ماده 122 قانون برنامه توسعه به فرمانده کل قوا تقدیم شد و سال 88 به تأیید و تصویب معظم له رسید.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: از سال 88 نسبت به پایه ریزی و تشکیل این مؤسسات در نقاطی که نیروی انتظامی وجود ندارد، اقدام شد و تا امروز حدود 720 مؤسسه حفاظتی و مراقبتی در سراسر کشور تأسیس شده و نزدیک به 100 هزار نگهبان محله فعالیت دارند.
وی تأکید کرد: شهادت می‌دهیم در نقاطی که نگهبانان محله حضور دارند، شاهد 100 درصد پیشگیری از وقوع جرم بودیم.

شرفی گفت: از مسئولان و مردم تقاضا دارم نسبت به توسعه این تفکر کمک کنند و از کارکرد نگهبانان محل حمایت شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در نظر داریم در برنامه ششم توسعه، تعداد 100 هزار نگهبان محله را به 200 هزار افزایش دهیم و با بازنگری در آئین نامه این مؤسسات، بخش های بیشتری را تحت پوشش این مؤسسات قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما