شناسهٔ خبر: 21799775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقش موثر موسسات حفاظتی و مراقبتی وابسته به ناجا در پیشگیری از جرائم مختلف

رئیس پلیس پیشگیری ناجا: موسسات حفاظتی و مراقبتی «انتظام» وابسته به ناجا هر جا دایر شد شاهد پیشگیری صد در صدی جرائم بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سردار شرفی در ششمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی انتظامی افزود: از مسئولان مربوط خواستاریم از این موسسات حمایت کنند تا ایده امنیت پایه محقق شود.
وی گفت: از سال ۸۸ موسسات انتظام در کشور تاسیس شد و آغاز بکار کرد بطوریکه در حال حاضر ۷۲۰ موسسه با یکصد هزار نگهبان محله در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
سردار شرفی افزود: در برنامه ششم توسعه قصد داریم عدد موسسات را به هزار موسسه و تعداد نگهبانان محله را از یکصد هزار نگهبان به ۲۰۰ هزار نفر افزایش بدهیم تا بتوانیم مانند برخی کشور‌های پیشرفته بخشی از امنیت و پیشگیری جرم را به مردم واگذار کنیم.
رئیس مرکز انتظام ناجا نیز گفت: یکصد هزار نفر از جوانان علاقمند برای نگهبانی مناطق مسکونی و تجاری با ارائه آموزش‌های لازم در موسسات حفاظتی و مراقبتی به کار گرفته شده اند.
سردار فتحی افزود: نگهبانان و مامورات حفاظتی در این موسسات آموزش می‌بینند تا بتوانند بهترین خدمات امنیتی را به مردم ارائه کنند.
وی گفت: با توجه به نیازی که وجود دارد برنامه ریزی شده تا در سال ۹۷ تعداد نگهبانان محله به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد تا با برون سپاری و مشارکت مردم در تامین امنیت جامعه امن تری داشته باشیم.
معاون هماهنگ کننده نیز در این همایش از ظرفیت ۵۰ درصدی مجموعه ناجا برای ایجاد، حفظ و ارتقاء امنیت خبر داد و گفت: متاسفانه امکان تامین الزامات نیروی انتظامی از سوی دولت با توجه به وسعت ماموریت‌های ناجا ودایره وسیع تخلفات وجود ندارد.
سردار سلیمانی افزود: اگر شرایط ثابت بماند و به فرض محال ماموریت‌های ناجا به صورت تصاعدی و پیچیده گی‌های حوزه جرائم افزایش نیابد براساس براورد‌ها برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب متناسب با استاندار‌های پایه جهانی باید امکانات و الزامات فراوانی از سوی دولت تامین شود.
وی گفت: این در حالیست که در شرایط حاضر مدیریت و کنترل فضای مجازی با حجم و وسعت زیادی که دارد نیاز به یک نیروی انتظامی مستقل دارند.
سردار سلیمانی گفت:بیش از ۸۲ درصد جوان‌های ۱۹ تا ۲۹ ساله کشور در کانال‌های مجازی سیر می‌کنند که این عدد به ۹۰ درصد خواهد رسید و مجموعه عوامل ان خواسته یا نا خواسته در کشور ریشه دارد یا به دست دشمن انجام می‌شود روز به روز افزایش می‌یابد.
وی گفت: ما به تعداد بسیار زیادی نیرو در حوزه‌های حرفه‌ای و سرمایه‌ای انسانی با فرض محال که همه امکانات هم از سوی دولت فراهم شود نیازمندیم تا بتوانیم همه امور را مدیریت کنیم.
معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: بنابراین برای اینکه امنیت پایدار مستقر و تداوم یابد راهکاری جزء اینکه پایه‌های امنیت در متن و بطن و آحاد مردم ریشه یابد؛ وجود ندارد بنابراین چاره‌ای جزء بسط و توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی وابسته به نیروی انتظامی نداریم، زیرا هر فردی در جامعه باید نقش خود را برای امنیت ایفا کند.
در ادامه این مراسم تفاهم نامه مشترک میان پلیس پیشگیری ناجا و سازمان فنی حرفه‌ای کشور برای ارتقاء علمی و آموزشی نیرو‌های موسسات حفاظتی مراقبتی انتظام با استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات سازمان فنی وحرفه ای؛ امضاء شد.
همچنین در پایان از کارکنان برتر موسسات حفاظتی مراقبتی انتظام با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظر شما