شناسهٔ خبر: 21594305 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

کرباسیان در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

ایران صلح‌طلبی خود را به دنیا نشان داد

صاحب‌خبر -

کتایون ملکی: رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو ایثارگری‌ها و خون شهداست و ادامه مسیر بدون اینها میسر نیست.

مهدی کرباسیان در آیین گرامیداشت روز ایثارگران و هفته دفاع مقدس در جمع ایثارگران و خانواده‌های شهدای ایمیدرو اظهار کرد: این روزها روزهایی است که یادآور رشادت و ایثار است. آن دسته از عزیزانی که شهید شدند یا ایثارگرانی که امروز در جمع ما حضور دارند نیازی به تقدیر ما ندارند بلکه بر اساس یک باور اعتقادی اقدام کردند اما وظیفه ملی هر ایرانی است که به سال‌های دفاع مقدس ارزش بگذارد. مهدی کرباسیان تصریح کرد: هر زمان که افراد در کنار یکدیگر جمع و آیینی برگزاری می‌شود خاطرات آن زمان زنده می‌شود و بدیهی است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، این آیین و بزرگداشت‌ها باعث بیمه شدن جمهوری اسلامی ایران درحرکت و تداوم راه خود می‌شود. وی ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد آن است که این روزها مدارک زیادی از دوران پس از جنگ یا پیش از پیروزی انقلاب مبنی بر توطئه منتشر می‌شود زیرا تاریخ در زمان خود کمتر نوشته می‌شود اما پس از گذشت زمان، منتشر می‌شود و مشخص می‌کند چه توطئه‌هایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر ایثار، شهادت، لطف خداوندی و خود شهدا نبودند تداوم نظام بدون شک با مشکل جدی روبه رو می‌شد. متاسفانه این روزها فاصله طولانی از سال‌های ۶۸ تا به امروز ایجاد شده است، درنتیجه باید تاریخ را برای تداوم عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داریم. کرباسیان با بیان اینکه توطئه‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران هنوز تمام نشده است، بیان کرد: از زمانی که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سرداده شد این توطئه‌ها وجود دارد. اوباما می‌رود ترامپ جای او می‌نشیند، ترامپ می‌رود و شخص دیگری حکومت را به‌دست می‌گیرد. دولت‌ها عوض می‌شوند اما مبانی اساسی آنها در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران ممکن است کمرنگ یا پررنگ‌تر شود اما اساس آن تغییر نمی‌کند، زیرا استقلال ایران موردپسندشان نیست. آنها دولت وابسته می‌خواهند. وی ادامه داد: خوشبختانه مردم ایران، مردم بسیار ارزشمندی هستند و با تمامی کمبودها تا به امروز حمایت از دولت، نظام، دین و کشور خود را انجام و ادامه خواهند داد. باید همگی قدردان این موضوع باشیم. بدیهی است در این ۳۰سال، همه دولت‌ها و مسئولان تلاش کردند تا باری از دوش مردم برداشته و حرکتی روبه‌جلو داشته باشند. رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: یکی از اقدامات بسیار خوبی که این روزها انجام شد، آن بود که ایران صلح‌طلبی و صلح‌دوستی خود را به دنیا نشان داد. در مذاکرات انجام‌شده برای توافق برجام، منافع ملی در نظر گرفته شد. از سویی دیگر مسائلی همچون پروتکل‌ها و... را مدنظر قرار دادند. مذاکرات بسیار سختی بود و باید از افرادی که این کار را انجام دادند تقدیر کرد. کرباسیان همچنین اظهار کرد: خوشبختانه توافقی انجام شد که در آن منافع ایران نیز لحاظ شد و از تحریم سنگین و کشنده علیه کشور جدا شدیم و توانستیم صلح‌طلبی مردم و دولت ایران را به دنیا نشان دهیم اما این روزها شاهد هستیم افرادی به دنبال خدشه‌دار کردن این توافق هستند. وی با اشاره به سال‌های نخست انقلاب گفت: در سال‌های نخست انقلاب برخی فکر می‌کردند جمهوری اسلامی ایران بیشتر از ۶ ماه تداوم نخواهد داشت اما لطف خداوندی و فرماندهی بسیار خوب حضرت امام(ره) باعث شد کشور نظمی به خود بگیرد. به‌طورکلی کشور از ابتدا نظم یافت زیرا مردم همراه نظام بودند.


 کرباسیان با اشاره به اسکان مردم جنگ‌زده در سال‌های دفاع مقدس، گفت: مردم جنگ را اداره کردند. با ایثار مردم ایران جنگ به‌جایی رسید که عراق از حمایت جدی غربی‌ها و شرقی‌ها (اتحادیه جماهیر شوروی و..‌) برخوردار شد و بیشترین اسلحه‌های عراق از سوی اتحاد جماهیر شوروی و یوگسلاوی تامین می‌شد اما وقتی متوجه شدند که توان به‌زانو درآوردن جبهه و رزمندگان ایرانی را ندارند از بمب شیمیایی استفاده کردند. صدام به مردم خود هم رحم نکرد و با پشتیبانی قدرت‌های جهانی با کشور جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شد اما لطف خدا، مدیریت امام و در کنار آن، ایثار و همدلی مردم باعث شد از این اتفاق نیز گذر کنیم. وی ادامه داد: قضیه میانمار که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر و آواره شدن مسلمانان زیادی شده، نشان می‌دهد دنیا باورهای اعتقادی را هنگامی که مسائل سیاسی پیش می‌آید، نادیده می‌گیرد. این حادثه در کشوری رخ می‌دهد که رئیس آن نماد مقاومت جنوب شرقی آسیا و برنده جایزه صلح نوبل است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم در کنار شما ایثارگران و فرزندان شهدا در سالی که به‌عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال نام‌گذاری شده، شغل ایجاد کنیم. افتخار ما و شما این است که در ایمیدرو و واحدهای وابسته، تولید انجام داده‌ایم و شغل ایجاد کرده‌ایم.

نظر شما