شناسهٔ خبر: 20999240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی:

«۳ شهریور» آغاز اعزام ۱۶۰۰ زائر حج تمتع به سرزمین وحی/ ۳ پروژه در هفته دولت افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: ۱۶۰۰ زائر بیت الله الحرام استان خراسان جنوبی ۳ و ۴ شهریور با ۶ پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند راهی سرزمین وحی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، هادی سلامی امروز (۱ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: امسال برای اولین بار زائران حج تمتع خراسان جنوبی از فرودگاه بین المللی بیرجند به سرزمین وحی مشرف می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ زائر به مدت دو روز به وسیله ۶ پرواز به جده منتقل می شوند،‌ افزود: اولین پرواز زائران خراسان جنوبی ساعت ۲:۵۵ بامداد سوم شهریورماه انجام می شود.

 

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی به مصوبات سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به بیرجند در ۲۳ مردادماه امسال اشاره کرد و گفت: در این سفر بحث توسعه ترمینال فرودگاه مصوب شد که مقرر شد ۲۵۰۰ متر به ضلع شرقی ترمینال فعلی اضافه شود که در حال حاضر مطالعات تکمیلی در دست اقدام است.

 

وی اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این پروژه که ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای آن در نظر گرفته خواهد شد تا پایان سال جاری آغاز شود که با اجرای این پروژه ظرفیت پذیرش مسافر بیشتری در فرودگاه فراهم خواهد شد.

 

سلامی با اشاره به اینکه انجام این پروژه یک سال زمان می برد،‌ ادامه داد: با تکمیل توسعه ترمینال فرودگاه،‌ تا ۱۰ سال آینده به ترمینال داخلی نیازی نخواهیم داشت.

 

وی یکی دیگر از مصوبات سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را نصب سیستم فرود اتوماتیک ذکر کرد و افزود: این سیستم در راستای ارتقای ایمنی بیشتر پروازها در هوای نامناسب، گرد و غبار و مه در ابتدای سال آینده با اعتبار ملی ۱۱ میلیارد تومان در فرودگاه بیرجند نصب خواهد شد.

 

وی نصب رادار مسیر شرق کشور (سیستم آشکارسازی و رصد پروازهای عبوری) را یکی دیگر از مصوبات این مسئول کشوری ذکر کرد و گفت: مطالعات این مهم نیز در دست انجام است که امیدواریم در اوایل سال آینده زمینه نصب این رادار در کوه های (باقران یا تقی قنبر) با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان فراهم شود.

 

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در ادامه به افتتاح پروژه های هفته دولت این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح ساحتمان یگان حفاظت با مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان در راستای ارتقای امنیت هرچه بیشتر پروازها و حفاظت از سامانه های پروازی در این هفته انجام می شود.

 

وی افتتاح ساختمان مانیتورینگ با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و بهره برداری از نمازخانه و محوطه فرودگاه با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان را از دیگر این پروژه ها ذکر کرد و گفت: نمازخانه محوطه فرودگاه برای استفاده زائران بیت الله الحرام آماده است.

 

سلامی همچنین به اقدامات انجام شده در فرودگاه شهرستان طبس اشاره کرد و اظهار داشت: فیبر نوری فرودگاه طبس با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و گازرسانی به این مکان با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان انجام شده است.

 

وی پیشنهاد اجرایی شدن دو پروژه برای فرودگاه طبس را داد و گفت: این پروژه ها شامل « روشنایی چراغ باند فرودگاه طبس با پیش بینی اعتبار ۷ میلیارد تومان و ساختمان برج کنترل با پیش بینی اعتبار ۲ میلیارد تومان » است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ساختمان تشریفات فرودگاه بیرجند نیز با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان در هفته دولت امسال کلنگ زنی می شود.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۲ نشست و برخواست در فرودگاه بیرجند در هر هفته انجام می شد که این تعداد طبق برنامه ریزی باید در سال ۱۴۰۱ به ۶۸ پرواز رفت و برگشت در هر هفته افزایش یابد.

 

سلامی لازمه برقرار شدن پروازهای چارتر را همکاری مسئولان استان،‌ پرداخت تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها ذکر کرد و گفت: امید است پرواز چارتر در شش ماهه دوم سال جاری برقرار شود.

 

وی یادآور شد: پروازهای عتبات عالیات نیز توسط شرکت هواپیمایی زاگرس هر هفته شنبه انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما