شناسهٔ خبر: 21001518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی:

ترمینال فرودگاه بیرجند توسعه می‌یابد

R41348/P1492/S6,56/CT11

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: ۳ پروژه شاخص در فرودگاه بیرجند افتتاح می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی سلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروازهای حج تمتع اظهار داشت: نخستین پرواز حج تمتع بامداد جمعه ساعت 2:55 از خراسان جنوبی برای نخستین بار به سمت سرزمین وحی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرواز حجاج در 2 شبانه روز با 6 پرواز انجام می‌شود افزود: در هر پرواز 270 زائر و در مجموع یک هزار و 600 زائر از خراسان جنوبی اعزام می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر‌چه فرودگاه بیرجند بیستمین فرودگاه است که مصوب شده پرواز حج تمتع را انجام دهد بیان کرد: در رده‌بندی زائران این فرودگاه در ردیف چهاردهم است.

سلامی با بیان اینکه پروازها به صورت فشرده و از طریق ایرباس‌های ایران‌ایر به مقصد جده انجام می‌شود تصریح کرد: در این راستا اقدامات بسیاری انجام شده و این امر حاصل دو سال زحمت همکاران برای تکمیل زیرساخت های فرودگاهی است و امید است این پروازها پایدار بماند و در سال‌های بعد نیز این کار انجام شود ضمن اینکه پروازهای عتبات نیز شنبه‌ها ظهر با شرکت زاگرس انجام می‌شود.

توسعه 2 هزار و 500 متری فرودگاه بیرجند در ضلع شرقی

وی با اشاره به بحث پیگیری مصوبات سفر مدیرعامل فرودگاه‌ها و ناوبری ایران به استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این سفر بحث توسعه ترمینال و نصب سیستم‌های ناوبری ذکر شد و توسعه 2 هزار و 500 متری فرودگاه بیرجند در ضلع شرقی با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا طبق آخرین پیگیری‌های انجام شده کار اجرایی این پروژه تا قبل از پایان سال 96 به صورت عملیاتی انجام می‌شود که در این صورت فرودگاه بیرجند به بیش از دو برابر فضای مفید خواهد رسید و این یک ارتقاء خوبی در سطح خدمات رسانی مطلوب به مردم خراسان جنوبی خواهد بود.

تا 10 سال آینده نیاز به ترمینال داخلی نخواهیم داشت

سلامی با بیان اینکه تخمین می‌زنیم تا 10 سال آینده نیاز به ترمینال داخلی نخواهیم داشت اظهار داشت: همچنین در این سفر قول نصب سیستم فود اتوماتیک در فرودگاه بیرجند داده شد که با نصب این سیستم تقریبا سیستم‌های ناوبری، ارتباطی و غیره را کامل می‌توانیم تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبار این سیستم از محل فرودگاه‌ها و ناوبری هواپیمایی کشور است افزود: با توجه به شرایط فعلی 11 میلیارد تومان اعلام شده و ممکن است تغییر یابد.

این مسئول افزود: یکی از پروژه‌هایی که در سفر مدیرعامل فرودگاه‌ها و ناوبری ایران به خراسان جنوبی حتمی شد نصب رادار سیستم آشکارسازی و رصد پروازهای عبوری است که در ارتفاعات بیرجند نصب می‌شود و راه‌های هوایی شرق کشور را مورد پوشش قرار می‌دهد.

سلامی با بیان اینکه خرید هر رادار 25 میلیارد تومان هزینه دارد تصریح کرد: امید است تا پایان سال 96 مطالعات این سیستم تمام و در سال 97 افتتاح شود.

افتتاح 3 پروژه شاخص در هفته دولت

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی هفته دولت خاطرنشان کرد: در هفته دولت پروژه‌های ریز بسیاری برای افتتاح داریم اما 3 پروژه را به عنوان افتتاحیه در هفته دولت انتخاب کردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افتتاح ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی استان به مساحت 1100 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال را از جمله پروژه‌های افتتاحی هفته دولت عنوان کرد و افزود: یگان حفاظت باعث ارتقاء امنیت بیشتر از پروازها و حفاظت از سامانه‌های پروازی خواهد شد.

افتتاح ساختمان مانیتورینگ دوربین‌های مداربسته فرودگاه

سلامی با بیان اینکه ساختمان مانیتورینگ دوربین‌های مداربسته فرودگاه که در آن تمام دوربین‌های حفاظتی و امنیتی نصب می‌شود نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود گفت: افتتاح نمازخانه و سرویس‌های محوطه فرودگاه از دیگر پروژه‌های افتتاحی این هفته است.

وی یادآور شد: فضای این مکان حدود 400 متر مربع با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان است که برای استفاده حجاج و بدرقه کنندگان از مسافرین پروازها ساخته شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به فرودگاه طبس تصریح کرد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در فرودگاه طبس انجام شد فیبر نوری فرودگاه است که به دلیل دور بودن فرودگاه از شهر بسیار اهمیت دارد و سبب تکمیل شدن ارتباطات راداری فرودگاه با بستر مخابراتی شده است که اعتبار این سیستم 500 میلیون تومان است.

احداث ساختمان برج کنترل با 2 میلیارد تومان اعتبار در فرودگاه طبس

سلامی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده دو پروژه کلان اعم از چراغ باند فرودگاه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان و ساختمان برج کنترل با 2 میلیارد تومان اعتبار در فرودگاه طبس مدنظر است افزود: همچنین در ابتدای سال 96 گازرسانی فرودگاه طبس انجام شد که در این راستا 280 میلیون تومان هزینه شده است.

وی صدور سند فرودگاه طبس را از دیگر اقدامات انجام شده این فرودگاه عنوان کرد و یادآور شد: همچنین طی 2 سال گذشته 20 میلیارد تومان نیز برای بهسازی محوطه رادار، جاده‌های دسترسی رادار، بهسازی ترمینال، روشنایی محوطه‌ها، تعویض روکش‌های صندلی ترمینالی و غیره هزینه شده است.

کلنگ‌زنی پاویون فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از کلنگ‌زنی پاویون فرودگاه در هفته دولت خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی است و اعتبارات مورد نیاز 25 میلیارد ریال است که بخشی تخصیص یافته است و حدود یک سال ساخت آن طول می‌کشد.

سلامی با بیان اینکه با ارتقاء شرایط ایمنی و امنیتی توانستیم سطح فرودگاه را از فرودگاه کوچک به مرکز استان تبدیل کنیم و الان سطح قابل قبولی دارد گفت: یکی از اقدامات انجام شده این است که در حوزه الکترونیک هوایی رکوردرهای جدیدی نصب شد.

وی افزود: برای تکمیل سیستم‌های فرودگاهی ارتباط ماهواره‌ای ایجاد کردیم که در کوه‌های تقی قنبر بیرجند سیستم‌ها و دستگاه‌هایی داریم که یک سیستم جدید به نام ویست به آن اضافه کردیم.

بازسازی سیستم کنترل ارتباطات خلبان‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از بازسازی سیستم کنترل ارتباطات خلبان‌ها خبر داد و افزود: ساختمان جدیدی احداث کردیم که پیشرفت 50 درصدی دارد و با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان هزینه شده است تا ارتباط خلبان‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

سلامی از افزایش پروازها نسبت به سال 93 خبر داد و خاطرنشان کرد: در فرودگاه بیرجند 22 نشست و برخاست در طول هفته در سال 93 داشتیم که در حال حاضر به 16 پرواز و 32 نشست و برخاست رسیده است و روند افزایش پروازهای بیرجند رو به رشد است.

وی با بیان اینکه تعداد پروازهای بیرجند طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال 1400 باید به 68 نشست و برخاست برسد یادآور شد: هرچه روند افزایش پروازهای رو به صعود باشد باعث تردد مسئولان کشوری، سرمایه گذاران، گردشگران و توسعه پایدار خراسان جنوبی در همه ابعاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما