شناسهٔ خبر: 21002384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز اعزام ۱۶۰۰ زائر حج از فرودگاه بیرجند/نصب سیستم فرود اتوماتیک

بیرجند- مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: اعزام یک هزار و ۶۰۰ زائر حج تمتع از فرودگاه بیرجند از سوم شهریورماه آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هادی سلامی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین پرواز حج تمتع ساعت ۲:۵۵ بامداد روز جمعه سوم شهریورماه از فرودگاه بیرجند انجام می شود.

وی با بیان اینکه این پروازها طی دو شبانه روز و در مجموع شش پرواز خواهد بود، بیان کرد: در مجموع طی این پروازها یک هزار و ۶۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرودگاه بیرجند بیستمین فرودگاه کشور بوده که پرواز حج تمتع را انجام می دهد، بیان داشت: پروازها به صورت فشرده و با ایرباس های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به مقصد جده انجام می شود.

هزینه کرد ۲۵ میلیارد تومانی برای زیرساخت ها

سلامی با بیان اینکه تحقق این امر نتیجه دو سال تلاش در زمینه های مختلف و ایجاد زیراسخت های مورد نیاز بوده است، افزود: بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت ها در فرودگاه بیرجند هزینه شد تا توانستیم پروازهای حج تمتع را انجام دتهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در حال حاضر پروازهای عتبات عالیات توسط شرکت هواپیمایی زاگرس در حال انجام بوده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی به سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات این سفر توسعه دو هزار و ۵۰۰ متری ترمینال فرودگاه بیرجند بود که این مساحت به ضلع شرقی ترمینال اضافه می شود.

افزایش دو برابری ترمینال فرودگاه بیرجند

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر طراحی های اولیه این پروژه انجام و مطالعات تکمیلی در دست اقدام است، عنوان داشت: طبق آخرین پیگیری ها عملیات اجرایی این پروژه پایان سال جاری آغاز می شود.

به گفته وی با اجرای این پروژه مساحل ترمینال فرودگاه بیرجند حدود دو برابر افزایش خواهد یافت که اجرای این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی اضافه کرد: با اجرای این پروژه ارتقاء خوبی در سطح خدمات رسانی مطلوب به مردم خواهیم داشت و ظرفیت پذیرش فرودگاه را از جهت پروازهای بیشتر تکمیل می کند به طوریکه  تخمین می زنیم تا ۱۰ سال آینده نیازی به ترمینال داخلی نداریم.

رصد پروازهای عبوری از شرق کشور

سلامی بیان داشت: طراحی ترمینال بین المللی نیز در دستور کار است اما اجرای آن به آینده موکول می شود.

وی، نصب سیستم فرود اتوماتیک در فرودگاه بیرجند را یکی دیگر از مصوبات این سفر عنوان کرد و گفت: نصب این سیستم سبب ارتقاء ایمنی پروازها و دقت بیشتر لندینگ هواپیماها به خصوص در هوای نامناسب می شودو با نصب آن سیستم های ناوبری و ارتباطی به صورت کامل تکمیل می شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای این پروژه نیز بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال آینده اجرایی می شود.

سلامی همچنین از نصب رادار «اس اس آر» در شرق کشور خبر داد و گفت: این سیستم در ارتفاعات اطراف بیرجند نصب شده که پروازهای عبوری از شرق کشور را رصد می کند.

وی با اشاره به نیاز ۲۵ میلیارد تومانی برای نصب این سیستم، بیان داشت: تلاش می شود تا مطالعات این سیستم تا پایان سال انجام و در سال ۹۷ نیز اجرایی می شود.

بهره برداری سه پروژه طی هفته دولت

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی همچنین از بهره برداری سه پروژه طی هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل بهره برداری از ساختمان یگان حفاظت به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، ساختمان مانیتورینگ فرودگاه و نمازخانه فرودگاه به مساحت ۴۰۰ متر مربع و ۶۰۰ میلیون اعتبار است.

سلامی اضافه کرد: همچنین در این هفته گلنگ احداث پاویون فرودگاه بیرجند به زمین زده خواهد شد.

وی همچنین از هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت های فرودگاه طبس طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: بهسازی ترمینال، بهسازی محوطه، حفر چاه عمیق، بازسازی ماشین آتش نشانی از جمله پروژه های زیرساختی است که در این مدت انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان داشت: با ارتقاء شرایط ایمنی و امنیتی توانسته ایم سطح فرودگاه بیرجند را از فرودگاه اغماری و سطح کوچک به فرودگاه مرکز استان تبدیل کنیم  و در حال حاضر این فرودگاه از نظر ایمنی و استانداردها سطح قابل قبولی دارد.

افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند

سلامی، افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند را یکی دیگر از اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته برشمرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته تعداد پروازهای این فرودگاه از ۱۱ پرواز در هفته در سال ۹۳ به ۱۶ پرواز در سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۳۴ پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.

نظر شما