شناسهٔ خبر: 20946365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

مسجد سنگر مبارزه با تهدیدهای استکبار جهانی است

کرج - تولیت آستان قدس رضوی مساجد را سنگر مبارزه با تهدیدهای استکبار جهانی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در همایش فعالان مساجد استان البرز که در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه مسجد سنگر مبارزه با تهدیدات استکبار جهانی است، اظهار کرد: مسجد مکانی برای تربیت نفوس جوانان است مساجد را باید خانه‌های خدا بر روی زمین بدانیم.

وی بابیان اینکه حلقه مفقوده جهان نبود ارتباط با مردم است، افزود: در دنیا برای اینکه دغدغه‌های مشترک درست و همکاری مشترکی انجام دهند روی به شبکه‌های فضای مجازی آورده‌اند، این در حالی است که مساجد از ۱۴۰۰ سال پیش مسئله ارتباط را حل کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی مسجد را پایگاه عظیم الهی برای انسان دانست و گفت: مسجد می‌تواند ارتباط و کارکردهای عبادی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تنظیم کند و مکانی برای بسیج مردمی است.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه به کارکردهای بسیج در دوران‌های سخت اشاره کرد و گفت: در جریان فتنه سال ۸۸ به‌خوبی کارکرد مسجد برای حفظ  نظام جمهوری اسلامی نمایان بود.

وی با اشاره به اهمیت نقش محوری امام جماعت مسجد، گفت: درصورتی‌که امام جماعت مسجد برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری تلاش کرده باشد این مسجد را می‌توان یک مسجد الهی برشمرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در روز جهانی مساجد چهره منحوس اسراییل به مردم شناسانده می‌شود، گفت: بسیاری از ادیان و مذاهب می‌خواستند مکانی مثل مسجد داشته باشند تا شبکه بزرگی از مردم را ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه مساجد باید جای آرامش و آسایش باشند، گفت: مساجد باید به‌گونه‌ای باشند که زنان، مردان و جوانان و نوجوان به ایفای نقش بپردازند.

وی بابیان اینکه امت اسلامی دارای اهدافی مشخص و معین است، گفت: مسجد باید به پویایی محله کمک کند اگر در بیان مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره دچار سکون شویم شکست حتمی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه میان علمای اسلام و دیگر مذاهب فرق بسیار است، گفت: علمای اسلامی مردم را تشویق به اتحاد می‌کنند و این نکته ویژگی مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری با اشاره به اخلاق امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: این دو بزرگوار موتور محرک اسلام و انقلاب را به راه انداختند. امام خمینی (ره) مسجد را سرمایه اجتماعی بزرگی می‌دانستند.

وی با تأکید بر اینکه یاس در امت اسلامی و ارزشی مردود است، گفت: باید منبر و محراب با اقدامات انقلابی گسترش پیدا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر رونق نماز در مساجد، گفت: با تحقق این مهم جوانان به‌سوی مساجد بیش از گذشته جذب می‌شوند.

نظر شما