شناسهٔ خبر: 66657358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

جشنواره ترنم فتح و تئاتر سنگر در مازندران برگزار می شود

ساری - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: هفتمین جشنواره استانی ترنم فتح پنجمین جشنواره تئاتر سنگر گرامیداشت حماسه خرمشهر و دهه کرامت در استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی هفتمین دوره جشنواره استانی «ترنم فتح» و پنجمین دوره جشنواره استانی «تئاتر سنگر» با گرامی‌داشت دهه کرامت و سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر از ایام الله است و به عنوان یک روز عزتمند در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

وی بر لزوم تبیین حماسه «فتح خرمشهر» به نسل جوان به ویژه سربازان تأکید کرد و افزود: شمار زیادی از شهدای مازندرانی در عملیات بیت المقدس سرباز بودند و بزرگداشت این حماسه بزرگداشت شهداست.

این مسؤول با بیان اینکه دشمن در عملیات بیت المقدس از به روزترین تجهیزات نظامی برخوردار بود، ادامه داد: رزمندگان ما با کمترین امکانات اولیه و با قدرت ایمان، ایثار، اخلاص و روحیه حماسی در فتح خرمشهر حماسه آفرینی کردند.

سرهنگ سلامی در ادامه با بیان اینکه امروز زبان هنر رساترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشمند و حماسی به شمار می‌آید، تأکید کرد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان زبان هنر تأثیرگذارترین زبان‌هاست.

وی با تأکید بر لزوم مردمی‌سازی موسیقی نظامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم جشنواره «ترنم فتح» به صورت میدانی و با حضور مردم باشکوه‌تر و پررونق‌تر برگزار شود.

این مسؤول بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی گروه موزیک نظامی و حمایت از این گروه‌ها تأکید کرد و گفت: جشنواره «ترنم فتح» موجب افزایش روحیه حماسی و ایستادگی در مردم می‌شود.

نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی و حماسی

روح الله ایرانمهر معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: جشنواره موسیقی و تئاتر می‌تواند در انتقال مفاهیم ارزشی و حماسی به نسل جوان تأثیرگذار باشد.

ایرانمهر با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش صخنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال اثر به جشنواره «تئاتر سنگر» نیمه شهریور اعلام می‌شود، عنوان کرد: همزمان با هفتمین دوره جشنواره استانی «ترنم فتح» از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره استانی «تئاتر سنگر» نیز تقدیر خواهد شد.

این مسؤول با با بیان اینکه همچنین جشنواره «ترنم فتح» به صورت میدانی با اجرای گروه‌های موزیک نظامی برگزار می‌شود، گفت: دبیرخانه این جشنواره از امروز در استان مازندران آغاز به کار کرد.

نظر شما