شناسهٔ خبر: 66657363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اداره کل نوسازی مدارس البرز:

۵۵۷ کلاس درس در استان البرز در حال ساخت است

کرج- معاون اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: در حال حاضر ۴۳ پروژه فعال با ۵۵۷ کلاس درس در استان داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کارگر موقر پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۴۳ پروژه فعال با ۵۵۷ کلاس درس در استان داریم که از این تعداد ۹ پروژه برای اولین بار با مسؤولیت اجتماعی شرکت نفت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین و این پروژه‌ها برای مهر ۱۴۰۴ آماده می‌شوند، اظهار کرد: از ۴۳ پروژه فعال، ۱۱ پروژه از محل اعتبارات دولتی انجام و مابقی پروژه‌ها با کمک خیران و بخشی نیز به صورت مشارکتی توسط خیر و دولت تأمین اعتبار می‌شود.

معاون اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه در این میان ۱۵ پروژه در قالب ۱۳۱ کلاس درس با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مهر سال جاری آماده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود، بیان کرد: عملیات اجرایی استخر آزادگان در فردیس و استخر شهید آخوندی در خیابان برغان در سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود.

کارگر موقر با اشاره به اینکه امسال اعتبارات آنها تقریباً به صورت کامل دیده شد، خاطرنشان کرد: استخر آزادگان با ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا و استخر شهید آخوندی نیز با یک هزار و ۶۵۰ مترمربع زیربنا و اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان امسال آماده و تحویل دانش آموزان می‌شود.

یدالله آهنگر، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه البرز هر ساله از لحاظ تحقق تعهدات خیران مدرسه ساز جزو پنج استان برتر کشور بوده است، عنوان کرد: اکنون با تحقق ۸۵ درصدی جذب مشارکت خیران با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در مدرسه سازی عملکرد خوب و شایسته تقدیری داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه خیرانی که در استان البرز در احداث مدارس مشارکت می‌کنند، از داخل و خارج از استان و حتی خارج از کشور هستند، اعلام کرد: تعداد خیران مدرسه سازی که در سامانه خیران ثبت شده تقریباً ۶۹۰ نفر است که از این تعداد ۹۰ خیر بانو و مابقی آقا هستند اما آمار خیران فعال در بستر آموزش و پرورش بیش از این تعداد است.

نظر شما