شناسهٔ خبر: 20953751 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گردهمایی مدافعان مسجد الاقصی در صحن قدس حرم رضوی با حضور علمای اهل سنت

گردهمایی مدافعان مسجد الاقصی با حضور علمای اهل سنت و طلاب ۱۶ کشور جهان در صحن قدس حرم مطهر رضوی با سخنرانی تولیت آستان قدس برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی در این گردهمایی تأکید کرد که در مسئله فلسطین و آزادسازى قدس شریف با وجود تمام توطئه‌هایى که براى انحراف افکار عمومى از این موضوع صورت مى‌گیرد، اما همچنان فلسطین باید اولویت اول جهان اسلام ‌باشد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: تا به امروز هیچ مسأله‌اى نتوانسته باعث شود، آرمان فلسطین از نظر جمهوری اسلامی به فراموشى سپرده شود.

وی در ادامه تأکید کرد که در مسئله فلسطین بحث شیعه و سنی مطرح نیست، بحث دفاع از اسلام و شریعت است؛ مگر ساکنان فلسطین و غزه شیعیان هستند؟

حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد که در طول تاریخ اسلام، مساجد هرگز تنها کارکرد عبادی نداشته‌اند، بلکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی جامعه اسلامی با محوریت مساجد رقم خورده و می‌خورند.

وی در پایان تصریح کرد که مسجد مرکز روشنگری و بصیرت‌آفرینی است، اینکه دشمن از تجمع مسلمانان در مسجد هراس دارد، به دلیل ماهیت بصیرت آفرینی آن است؛ رئیسی اظهار داشت که امروز راهبرد دشمن، اختلاف افکنی و دور کردن مردم از مسجد و زیارتگاه‌ها است.
 
 
 

نظر شما