شناسهٔ خبر: 20922810 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یونیورسیاد دانشجویی جهان زیر ذره بین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه کمیته ملی المپیک، «دوسان هامر» که مسئولیت کنترل دوپینگ این رویداد را به عهده دارد، گفت: 10 درصد این نمونه ها پیش از انجام بازی ها گرفته می شود.
وی افزود: تعداد قطعی نمونه ها بستگی به درخواست ها و ثبت رکوردهای ملی دارد. اکثر نمونه ها را در رشته های شنا و دوومیدانی خواهیم گرفت.
هامر گفت: نمونه های دوپینگی از ورزشکاران پیش از این رقابت ها شامل آزمایش خون است.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ورزش های دانشجویان درباره همکاری با کمیته ملی مبارزه با دوپینگ تایپه گفت: کمیته ملی مبارزه با دوپینگ تایپه تعداد زیادی مامور کنترل دارو را تربیت کرده تا در حین برگزاری این مسابقات با ما همکاری کنند. ما دو گروه به همراه افراد ناظر و کمکی مسئولیت جمع آوری نمونه ها را به عهده داریم.
وی اضافه کرد: اعضای کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ورزش های دانشجویی نیز به عنوان ناظر ارشد بر کار جمع آوری نمونه ها نظارت دارند. ایستگاه کنترل دوپینگ در هر ورزشگاه یا سالن ورزشی در نظر گرفته شد. در دهکده بازی ها یک پلی کلینیک مستقر است که نمونه های جمع آوری شده به آنجا ارجاع داده می شوند. همچنین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) یک آزمایشگاه مورد تایید خود در توکیو پایتخت ژاپن را برای بررسی نمونه ها معرفی کرده است.
بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان از 28 مرداد ماه و با حضور بیش از 12هزار ورزشکار و کادر فنی از 141کشور در 22 رشته به میزبانی چین تایپه گشایش می یابد.
نمایندگان کشورهای شرکت کننده تا هفتم شهریورماه دررشته های دو ومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، ژیمناستیک ریتمیک، جودو، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال، واترپلو، تیر و کمان، بدمینتون، بیسبال، گلف، اسکیت، وزنه برداری، ووشو و بیلیارد با یکدیگر رقابت می کنند.
کاروان ورزشی ایران نیز با 18 دختر و44 پسر دانشجو در هشت رشته ورزشی جودو، تیراندازی باکمان، شمشیربازی، تکواندو، والیبال، وزنه برداری، ووشو و بدمینتون مسابقه می دهد.
این بازی ها با برگزاری آیین اختتامیه در هشتم شهریور ماه به کار خود پایان می دهد.
پیش تر تیم دانشجویان ایران در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد با 84 ورزشکار و کسب هفت طلا ، 2 نقره و 6 برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما