شناسهٔ خبر: 20927071 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بی نظمی در یونیورسیاد دانشجویان؛ از قهر کشورها تا بازگشت به آیین رژه

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «هادی بشیریان» سرپرست کاروان ایران در این زمینه گفت: به دلیل تجمع تیم های معترض به برگزاری مسابقات یونیورسیاد دانشجویان در برابر ورودی ورزشگاه ها بیش از 90 درصد تیم ها از جمله کاروان ایران به نشانه اعتراض به دهکده مسابقات بازگشتند.
وی ادامه داد: مسئولان کاروان ایران ساعتی پیش از آغاز افتتاحیه اعلام کردند سعید رجبی مدال آور وزن منهای 81 کیلو گرم تکواندو در بیست وهشتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان پرچمدار ایران است، اما به دلیل بی نظمی در مراسم، کاروان ایران همانند بسیاری از کشورها در مراسم رژه شرکت نکرد. نکته قابل توجه مراسم این بود در حالی که بنظر می رسید رژه کاروان های حاضر در میدان رژه رو به اتمام است همه کاروان هایی که به نشانه اعتراض محل مراسم را ترک کرده بودند وارد استادیوم شده و بدون حمل پرچم رژه رفتند.
مراسم افتتاحیه بازی های دانشجویان جهان موسوم به یونیورسیاد، عصر امروز (شنبه) در شهر تایپه، مرکز شهر تایپه آغاز شده است
مراسم از ساعت 19 به وقت محلی آغاز شد. البته قبل از آن گروه های نمایشی با انجام حرکاتی از ورزش های رزمی، برنامه‌های خوبی برای سرگرم ساختن تماشاگران در محل ورزشگاه همراه با پخش موسیقی انجام دادند.
مراسم با نواخته شدن سرود فیزو (مسابقات ورزشی دانشجویان جهان) و به اهتزار درآمدن پرچم آن آغاز و سپس نمایندگان تیم‌های شرکت کننده رژه رفتند.
بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان از امروز با حضور بیش از 12هزار ورزشکار و کادر فنی از 141کشور در 22رشته به میزبانی چین تایپه گشایش یافت.
نمایندگان کشورهای شرکت کننده تا هفتم شهریورماه دررشته های دو ومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، ژیمناستیک ریتمیک، جودو، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال، واترپلو، تیر و کمان، بدمینتون، بیسبال، گلف، اسکیت، وزنه برداری، ووشو و بیلیارد با یکدیگر رقابت می کنند.
کاروان ورزشی ایران نیز با 18 دختر و44 پسر دانشجو در هشت رشته ورزشی جودو، تیراندازی باکمان، شمشیربازی، تکواندو، والیبال، وزنه برداری، ووشو و بدمینتون مسابقه می دهد.
این بازی ها با برگزاری آیین اختتامیه در هشتم شهریور ماه به کار خود پایان می دهد.
پیش تر تیم دانشجویان ایران در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد با 84 ورزشکار و کسب هفت طلا ، 2 نقره و 6 برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**9118**1368
خبرنگار: خدیجه روزبهانی**سید جواد بشیری**انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما