شناسهٔ خبر: 20831901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد ستاره سیاه‌پوست بسکتبال آمریکا از اقدامات جنجالی و نژادپرستانه ترامپ

ستاره سیاه‌پوست بسکتبال آمریکا با یادآوری شعار انتخاباتی دونالد ترامپ و محکوم کردن حوادث شارلوتسویل از رئیس‌جمهور کشورش انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ «لبرون جیمز»، ستاره سیاه پوست بسکتبال در واکنش به تظاهرات نژادپرستان آمریکا و خشونت روز گذشته در شارلوتسویل ایالت ویرجینیا با اشاره به شعار انتخاباتی دونالد ترامپ از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

او در یک پیام توئیتری نوشت: «آنچه در شارلوتسویل رخ می‌دهد غم‌انگیز است. آیا این مسیر کشور ماست؟ آمریکا را دوباره بزرگ کنیم... ها!

اظهارنظر توئیتری لبرون جیمز پس از آن بود که ۳ نفر در جریان تظاهرات سفیدپوستان نژادپرست در شارلوتسویل کشته شدند.

دونالد ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «ما به شدت این نمایش گسترده نفرت، خصومت و خشونت را از همه جنبه‌ها محکوم می‌کنیم. این اقدامات مدتهاست در کشور ما اتفاق می‌افتد. نه از دوره دونالد ترامپ، نه از دوره باراک اوباما. این اقدامات ریشه‌ای بسیار بسیار طولانی‌تر دارند.»

پیش از این نیز تعدادی از گروه‌های حامی سیاهپوستان آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به علت نحوه محکوم کردن خشونت‌های بوجود آمده در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا، انتقاد کردند.

تجمع اعتراض آمیز گروه نژادپرست در دانشگاه ویرجینیا آمریکا پس از درگیری با تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی به خشونت کشیده شد. شماری از تظاهرکنندگان معتقد به برتری نژاد سفیدپوستان در آمریکا با تظاهرکنندگان مخالف نژادپرستی در دانشگاه ویرجینیا در شارلوتسویل درگیر شدند. صد‌ها تظاهرکننده نژادپرست که مشعل به دست داشتند، تجمعی بر پا کرده و به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت‌ای لی، فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا اعتراض کردند. برخی از این تظاهرکنندگان نیز برای ادای احترام به یکدیگر از شیوه مرسوم در دوره آلمان نازی استفاده کردند.

انتهای پیام/

 

بسکتبالیست آمریکایی از نژادپرستی در کشورش انتقاد کرد

 

نظر شما