شناسهٔ خبر: 20433029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دکتر ولایتی:همه افرادی که در دانشگاه آزاد فعالیت کرده‌اند به گردن دانشگاه حق دارند

صاحب‌خبر -
 

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همه افرادی که در دانشگاه آزاد فعالیت کرده‌اند به گردن این دانشگاه حق دارند، گفت: خانواده دانشگاه آزاد با یک میلیون دانشجو و هفتاد هزار استاد تمام وقت و نیمه وقت متعلق به مردم است و با پول مردم ایجاد شده و ما باید قدر مردم که ولی نعمت ما هستند را بدانیم و پاسخگوی نیازهای آنها باشیم.
به گزارش خبرنگار ما، دکتر علی اکبر ولایتی در اولین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد با حضور دکتر فرهاد رهبر در ساختمان مرکزی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی زحمات زیادی برای این دانشگاه کشیدند.
وی افزود: روسای قبلی این دانشگاه دکتر جاسبی و دکتر میرزاده و دکتر نوریان زحمات زیادی برای این دانشگاه کشیدند که جای قدردانی دارد. امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه هیات امنا را در خصوص معرفی دکتر رهبر به سمت ریاست این دانشگاه تایید کند.
ولایتی ادامه داد: این دانشگاه به امر رهبر انقلاب تاسیس شد و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به این دانشگاه دارند و این انتظار می‌رود دانشگاه پاسخگوی نیازهای علم و فناوری و اقتصاد دانش محور باشد.
وی تاکید کرد: باید از نیروهای دانشگاه تا جایی که میسر است حداکثر استفاده بشود و قصد نداریم کسانی که سال‌های در این دانشگاه زحمت کشیدند را کنار بگذاریم و باید هر کس زحمت کشیده قدر زحماتش دانسته شود. البته درب دانشگاه هم به روی اساتید باز است و از تجارب همه نیروها استفاده می‌شود.
دکتر فرهاد رهبر، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی هم در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع آموزش و پژوهش جناح‌بندی نمی‌شناسد، گفت: با جناح‌بندی و گروه بازی نمی‌توانیم دانشگاه را مدیریت کنیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم دانشگاه دچار مشکل خواهد شد بنابراین افراد از هر جناج می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.
وی افزود: این دانشگاه علی‌رغم نوپا بودن نسبت به سایر دانشگاه‌های دارای قدمت توانسته سرعت خوبی را در تولید علم به‌دست بیاورد.
رهبر گفت: بر اساس گفته‌های مقام معظم رهبری کلید پیشرفت در هر کشوری توسعه علم و فناوری است و آینده و حیات هر ملت بستگی به میزان توجه به این حوزه دارد که دانشگاه آزاد تاکنون توانسته این توجه را اثبات کند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:‌ دانشگاه‌ها توانسته‌اند به توان علمی لازم برسند ولی به دلایلی هنوز جرات علمی در بین اساتید به وجود نیامده است، چرا که ما نتوانسته‌ایم از علم برای تولید ثروت و ارزش افزوده استفاده کنیم.
رهبر با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر نوآوری و اقتصاد دانش بنیان برای تولید ثروت است، گفت:‌ تبدیل ایده به محصول دارای ریسک‌ها و خطراتی است که این فرصت را از محققان ما گرفته و در آینده دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های خود به سراغ این موضوع می‌رود که به توان علمی اضافه کند تا بتوانیم از علم تولید ثروت و ارزش افزوده کنیم.
علی محمد نوریان، سرپرست سابق دانشگاه آزاد هم در ادامه گفت: دانشگاه آزاد مورد توجه مقام معظم رهبری است و مردم مطالبات زیادی از این دانشگاه دارند که باید به آن پاسخ داده شود. وی اظهار داشت: به دکتر فرهاد رهبر تبریک و خوش آمد می گویم که این مسئولیت را قبول کردند و تجربیات خود را در اختیار وی قرار می دهم و بر خود لازم می دانم از تمام افرادی که در این مدت با من همکاری داشتند تشکر کنم.
نوریان افزود: دانشگاه آزاد کشتی در دریایی پرتلاطم است که امیدواریم آن را به ساحل مطلوب برسانیم. وی گفت: هاشمی مرا به دانشگاه آزاد آورد و دکتر ولایتی به من اعتماد کرد و من تمام تلاش خود را برای این دانشگاه به کار می گیرم.

نظر شما