شناسهٔ خبر: 20428345 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ولایتی جایگاه اصلی دانشگاه آزاد را تبیین کرد

ولایتی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامي باید پاسخگوي نيازهاي علم و فناوري و اقتصاد دانش بنيان در جامعه باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علي اكبر ولايتي در نخستين جلسه هيئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي با حضور دكتر فرهاد رهبر سرپرست جديد اين دانشگاه با اشاره به مصوبه جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي درباره انتصاب دكتر فرهاد رهبر به عنوان رئيس پيشنهادي اين دانشگاه، گفت: اميدواريم شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مصوبه را تأييد كند.
 
او دانشگاه آزاد اسلامي را از دستاوردهاي بسيار مهم و ارزشمند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: انفاس قدسي امام خميني (ره)، پشتوانه محكمي براي اين دانشگاه است و سران سه قوه در زمان امام راحل اهتمام ويژه اي نسبت به اين دانشگاه داشتند و مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني زحمات زيادي را براي تأسيس اين مجموعه كشيدند.
 
دكتر ولايتي با قدرداني از زحمات روساي قبلي دانشگاه آزاد اسلامي از جمله دكتر جاسبي، دكتر دانشجو، دكتر ميرزاده و دكتر نوريان افزود: تلاش هاي زيادي براي ارتقا دانشگاه آزاد اسلامي توسط اين افراد صورت گرفته است و همه آنهايي كه در طول اين سي و چند سال زحمت كشيدند، بر ما حق دارند.
 
رئيس هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه ايران جزو چند كشور اول جهان در تعداد دانشجو است و هيچ ملتي به اندازه ملت ايران به جغرافياي فرهنگي اهميت نمي دهد،گفت: دانشگاه آزاد اسلامي به امر رهبري نظام در ابتداي انقلاب تأسيس شد و مقام معظم رهبري نيز توجه و عنايت ويژه اي به اين دانشگاه داشته و دارند و انتظار ايشان اين است كه دانشگاه آزاد اسلامي پاسخگوي نيازهاي علم و فناوري و اقتصاد دانش بنيان در جامعه باشد.
 
نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامي بايد منطبق با جهت گيري هاي مقام معظم رهبري در حوزه علم و فناوري باشد
او به پنج ميليون فارغ التحصيل، بيش از يك ميليون و 500 هزار دانشجو و 70 هزار عضو هيئت علمي در دانشگاه آزاد اسلامي هم اشاره كرد و گفت: اين دانشگاه متعلق به مردم است و مردم ولي نعمتان آن هستند و بايد قدردان آنها و پاسخگوي مطالبات آنها باشيم و نگاهمان به جهت گيري هاي مقام معظم رهبري در حوزه علم و فناوري باشد.
 
دكتر ولايتي افزود: يكي از اهداف ما در دانشگاه آزاد اسلامي تقويت رشته هاي مورد نياز و افزودن رشته هايي است كه در ديگر دانشگاه ها وجود ندارد.
 
او همچمين ضمن خوش آمد گويي به دكتر فرهاد رهبر از زحمات دكتر نوريان تشكر و براي او در مسئوليت دبير كل هئيت مؤسس دانشگاه |آزاد، آرزوي موفقيت كرد.

نظر شما