شناسهٔ خبر: 20424802 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ولایتی:دانشگاه آزاد با پول مردم ایجاد شده و باید پاسخوی نیاز آنان باشد

خبرگزاری شبستان:رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد: این دانشگاه متعلق به مردم است و مردم ولی نعمتان آن هستند و باید قدردان آنها و پاسخگوی مطالبات آنها باشیم و نگاهمان به جهت گیریهای مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان: اولین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی محمد نوریان دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیأت رئیسه صبح امروز در دفتر رییس هیئت موسس و امنا دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر ولایتی در این جلسه با اشاره به مصوبه جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتصاب دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه، گفت: امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه را تأیید کند.

 

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انفاس قدسی امام خمینی (ره) ، پشتوانه محکمی برای این دانشگاه است و سران سه قوه در زمان امام راحل اهتمام ویژه ای نسبت به این دانشگاه داشتند و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی زحمات زیادی را برای تأسیس این مجموعه کشیدند.

 

ولایتی افزود: دکتر جاسبی و دکتر میرزاده و اخیرا دکتر نوریان فعالیت های خوب و ارزشمندی در دانشگاه آزاد داشته اند و برای توسعه آن فعالیت های زیادی انجام داده اند. و دانشگاه آزاد باید بر پایه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و دانش محور باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما از همه کسانی که طی این چند سال در این دانشگاه فعالیت کرده اند و حق به گردن این دانشگاه دارند، تشکر می کنیم. این دانشگاه با پول مردم درست شده و باید پاسخگوی نیاز مردم باشد.

 

ولایتی به پنج میلیون فارغ التحصیل، بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو و 70 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هم اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به مردم است و مردم ولی نعمتان آن هستند و باید قدردان آنها و پاسخگوی مطالبات آنها باشیم و نگاهمان به جهت گیریهای مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری باشد

 

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جهت گیری ما توسعه علم و دانش و فناوری است. بنای ما این نیست که کسانی که چندین سال در این دانشگاه زحمت کشیده اند بی سبب کنار بگذاریم، در این دانشگاه به روی همه باز است، در این دانشگاه رشته هایی وجود دارد که در دیگر دانشگاه ها وجود ندارند.

نظر شما