شناسهٔ خبر: 20420682 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بی سبب کسی را کنار نمی‌گذاریم

رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی: قدردان تمامی زحمات افراد در سال‌های گذشته تاکنون هستیم و بی سبب کسی را کنار نمی‌گذاریم.

صاحب‌خبر -
بی سبب کسی را کنار نمی‌گذاریمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر ولایتی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: قبل از هر صحبتی از دکتر عبدالله جاسبی، دکتر حمید میرزاده و دکتر علی محمد نوریان که زحمات بسیاری برای دانشگاه آزاد کشیده‌اند تشکر می‌کنم.

ولایتی گفت: تمامی خانواده‌های ایرانی با این دانشگاه در ارتباط هستند و دانشگاه آزاد بزرگترین مجموعه‌ای است که نزدیک به ۷۰ هزار هیئت علمی و ۱۰ هزار کارمند رسمی و غیر رسمی دارد. 

وی افزود: این دانشگاه با پول مردم درست شد، چون مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید قدردان مردم باشیم و نگاه ما به جهت گیری‌هایی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید کردند و این نگاه جز علم و فناوری نیست.

رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: مبنای ما بر این است که از نیروی‌های موجود دانشگاه آزاد حداکثر استفاده را کنیم و ما قدردان کسانی هستیم که در این سال‌ها برای دانشگاه آزاد زحمت کشیده‌اند و ما بی سبب کسی را کنار نمی‌گذاریم.

ولایتی افزود: درب دانشگاه آزاد به روی استادان، دانشجویان و ملت ایران باز است و در حال حاضر ما در این دانشگاه رشته‌هایی داریم که در دانشگاه‌های دیگر نیست.

وی در پایان از زحمات دکتر نوریان تشکر کرد و گفت: از دکتر نوریان تشکر می‌کنم که با صبر و تلاش برای رسیدن به اهداف دانشگاه زحمات زیادی کشیدند.

دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی نیاز علمی و فناوری کشور 

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به امر رهبری نظام در ابتدای انقلاب تأسیس شد و مقام معظم رهبری نیز توجه و عنایت ویژه‌ای به این دانشگاه داشته و دارند و انتظار ایشان این است که دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی نیازهای علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در جامعه باشد.

ولایتی با اشاره به مصوبه جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتصاب دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه، گفت: امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه را تأیید کند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انفاس قدسی امام خمینی (ره)، پشتوانه محکمی برای این دانشگاه است و سران سه قوه در زمان امام راحل اهتمام ویژه‌ای نسبت به این دانشگاه داشتند و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی زحمات زیادی را برای تأسیس این مجموعه کشیدند.

دکتر ولایتی با قدردانی از زحمات روسای قبلی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دکتر جاسبی، دکتر دانشجو، دکتر میرزاده و دکتر نوریان گفت: تلاش‌های زیادی برای ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی توسط این افراد صورت گرفته است و همه آنهایی که در طول این سی و چند سال زحمت کشیدند، بر ما حق دارند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران جزو چند کشور اول جهان در تعداد دانشجو است و هیچ ملتی به اندازه ملت ایران به جغرافیای فرهنگی اهمیت نمی‌دهد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به امر رهبری نظام در ابتدای انقلاب تأسیس شد و مقام معظم رهبری نیز توجه و عنایت ویژه‌ای به این دانشگاه داشته و دارند و انتظار ایشان این است که دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی نیازهای علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در جامعه باشد، نگاه ما در دانشگاه آزاد اسلامی باید منطبق با جهت گیری‌های مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری باشد

وی به پنج میلیون فارغ التحصیل، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو و ۷۰ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هم اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به مردم است و مردم ولی نعمتان آن هستند و باید قدردان آن‌ها و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشیم و نگاهمان به جهت گیریهای مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری باشد.

دکتر ولایتی تأکید کرد: یکی از اهداف ما در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت رشته‌های مورد نیاز و افزودن رشته هایی است که در دیگر دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی همچمین ضمن خوش آمد گویی به دکتر فرهاد رهبر از زحمات دکتر نوریان تشکر و برای وی در مسئولیت دبیر کل هئیت مؤسس دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

نظر شما