شناسهٔ خبر: 17460912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش رسانه ای مردم مصر در حمایت از رای دادگاه عالی این کشور بر حفظ دو جزیره تیران و صنافیر

تهران - ایرنا - شمار زیادی از فعالان رسانه ای مصری با راه اندازی پویش سراسری در شبکه اجتماعی توییتر، از رای دادگاه عالی این کشور مبنی بر سیادت قطعی مصر در خصوص دو جزیره تیران و صنافیر و همچنین بازبینی در نقشه آبی بین مصر و عربستان حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، در این پویش رسانه ای، کاربران مجازی ضمن ابراز احساسات خود در خصوص حفظ دو جزیره تیران و صنافیر، با انتشار تصاویر و عکس نوشته هایی بر حمایت خود از حاکمیت سرزمینی کشورشان تاکید کردند.
بر اساس این گزارش، راه اندازی و بروزرسانی این پویش سراسری در شبکه اجتماعی توییتر مورد توجه کاربران از نقاط مختلف جهان قرار گرفته و توئیت های بسیاری در حمایت از این اقدام دادگاه مصری منتشر شده است.
دادگاه اداری عالی مصر دیروز (دوشنبه) حکم خود بر سیادت قطعی این کشور در خصوص دو جزیره تیران و صنافیر و همچنین بازبینی در نقشه آبی بین مصر و عربستان را صادر کرد.
اطراف این دادگاه دیروز (دوشنبه) شاهد اجتماع مردم مصر و تدابیر امنیتی شدید در زمان صدور حکم نهایی در خصوص سرنوشت این دو جزیره بود.
این توافقنامه طی آخرین سفر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به قاهره و دیدار وی با «عبدالفاتح السیسی» رئیس جمهوری مصر از سوی ریاض ارائه شد. پس از این توافق عبدالعزیز قول میلیاردها دلار سرمایه گذاری در مصر را ارائه کرد. السیسی در این باره گفته است که مصر دو جزیره تیران و صنافیر را که به بحق به عربستان تعلق داشت، به آنها باز گردانده است.
جزیره 80 کیلومتر مربعی تیران در ورودی تنگه تیران واقع شده که دریای سرخ را از خلیج عقبه جدا می کند. جزیره صنافیر نیز در شرق جزیره تیران واقع شده است.
اهمیت راهبردی این دو جزیره از آن جهت است که تنگه تیران تنها دسترسی فلسطین اشغالی از خلیج عقبه به دریای سرخ است و نقش مهمی در تبادلات تجاری رژیم صهیونیستی ایفا می کند.
خاورم**9377**1275
مترجم: حمید اوضح*انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما