شناسهٔ خبر: 66712781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

یک فینال تمام اصفهانی می‌تواند در جام حذفی شکل بگیرد به شرط آن تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان از سد حریفانشان در نیمه‌نهایی عبور کنند.طلایی پوش فینال تمام اصفهانی در جام حذفی شکل می گیرد؟

طلایی پوشان اصفهانی با شکست گل گهر می‌توانند یک سمت بازی نهایی باشند و مس رفسنجان با هدایت محرم نوید کیا به عنوان اسطوره باشگاه سپاهان به همراه چند بازیکن دیگر که زمانی پیراهن زرد این تیم را بر تن می‌کردند طرف دوم بازی فینال شوند.اگر چنین شود سپاهان و مس رفسنجان در دیداری مرگ وزندگی با هم مصاف

صاحب‌خبر -

 طلایی پوشان اصفهانی با شکست گل گهر می‌توانند یک سمت بازی نهایی باشند و مس رفسنجان با هدایت محرم نوید کیا به عنوان اسطوره باشگاه سپاهان به همراه چند بازیکن دیگر که زمانی پیراهن زرد این تیم را بر تن می‌کردند طرف دوم بازی فینال شوند.اگر چنین شود سپاهان و مس رفسنجان در دیداری مرگ وزندگی با هم مصاف خواهند داد.طلایی پوشان برای این که حداقل یک جام به هوادارانشان هدیه دهند وارد میدان خواهند شد و مسی‌ها هم به دنبال تاریخ‌سازی در جام حذفی خواهند بود. تیمی که سابقه هیچ گونه جامی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود و البته با توجه به حضور چهارساله این باشگاه در سطح نخست فوتبال ایران کاملا قابل توجیه است.آن‌ها كه در نيم فصل دوم پنجمين تيم برتر ليگ به شمار مى‌روند در جام حذفى هم شگفتی‌ساز شد و براى نخستین بار به جمع چهار تيم پايانى و مرحله نيمه‌نهایی رسیدند. نکته جالب توجه دو بازی مشابه در صعود تاریخی مس به این مرحله از رقابت‌هاست.شاگردان نویدکیا از سخت‌ترین مسیر ممکن به این مرحله رسیدند؛ آن‌ها در اولین بازی استقلال تهران را شکست دادند، در دومین مسابقه پیکان را مغلوب کردند و در سومین گام مقابل تراکتور را کنار زدند تا غول‌کش این دوره از رقابت‌ها باشند.نکته جالب توجه، سرنوشت مشابه مس رفسنجان در دو بازی سرنوشت‌ساز مرحله اول و یک چهارم نهایی است. در بازی اول مقابل استقلال داور نقطه پنالتی را به سود آبی پوشان نشان داد، حامد لک پنالتی حردانی را مهار کرد و مس در ادامه تیم جواد نکونام را دو بر صفر با گل‌های محبی و منتظر محمد شکست داد.لك يكى از ستاره‌های این مسابقه بود که سرنوشت بازی را به سود رفسنجانی‌ها رقم زد. حالا و در یک چهارم نهایی جام، دوباره اعلام پنالتی علیه مس، یک شب استثنایی با واکنش‌های فوق‌العاده حامد لک و باز هم پیروزی شیرین مس با گل مهدی محبی.مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا حالا بدون شک با حذف دو قهرمان سابق این جام یکی از مدعیان جدی قهرمانی است.اما سپاهانی‌ها هم که پس از 6 سال توانستند طلسم ناکامی در رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی را بشکنند، نمی‌خواهند این فرصت استثنایی را از دست بدهند. سپاهان آخرین بار در فصل ۹۸-۱۳۹۷ با هدایت امیر قلعه‌نویی با شکست مس کرمان در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده بود. نیمه‌نهایی که با شکست طلایی پوشان مقابل پرسپولیس در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه بازی همراه شد تا این تیم موفق به کسب جام در آن فصل نشود.بعد از آن فصل بهترین عملکرد سپاهان در جام حذفی، دوبار حضور در یک چهارم نهایی در فصول نوزدهم و بیستم بود که با شکست مقابل استقلال و فولاد خوزستان همراه شد.بر این اساس در صورت راه یابی این دو تیم به فینال یکی بازی فوق العاده حساس پیش روی سپاهان و مس رفسنجان خواهد بود. همان گونه بازی هفته گذشته این دو تیم در لیگ برتر هم صحنه جذاب کم نداشت هرچند با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نظر شما