شناسهٔ خبر: 16716819 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیرکل ستاد هفته پژوهش گلستان عنوان کرد

تولید ثروت،تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های هفته پژوهشی استان

نمایندگی گلستان

دبیرکل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش از تاریخ 14 الی 18 آذر ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی یافته‌های پژوهشی دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان با اولویت در بحث تولید ثروت، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان برپا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر علی نجفی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نام گذاری 25 آذر به عنوان روز پژوهش اظهار کرد: هر ساله به این مناسبت در سطح کشور همایش‌هایی صورت می‌گیرد که این همایش به دلیل حضور کامل استانها در همایش ملی، یک هفته زودتر از این زمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه، باید سرعت علمی خود را افزایش دهد، عنوان کرد: طی سال های اخیر، افزایش رشد علمی مهمترین سیاست دولت‌های مختلف بوده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اضافه کرد: پیشرفت علمی کشور طی دو دهه گذشته رشد چشمگیری داشت. خوشبختانه از نظر تولید علم در جایگاه 16 جهان داریم.

نجفی نژاد با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاوتی مترادف با اقتصاد دانش بنیان است. اقتصاد دانش بنیان نیز مبتنی بر دانش بومی بوده و دانشی است که به خوبی نیاز های جامعه را شناسایی و برای حل مشکلات راه‌حل‌هایی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در هفته پژوهش و فناوری امسال استان گلستان بحث تولید ثروت، تجاری سازی، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاوتی در اولویت قرار دارد.

دکتر نجفی نژاد اظهار کرد: مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان، از امروز یکشنبه 14 آذر ماه ساعت 13:30 دقیقه در محل سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور استاندار گلستان و مسؤولین استانی برگزار می‌شود.

دبیرکل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، گفت: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر یک هزار و 350 متر مربع در غالب 65 غرفه در محل سوله آزمایشگاه آب و خاک پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برپا خواهد بود.

وی با اشاره به حضور 13 دانشگاه استان اعم از دولتی، آزاد و غیرانتفاعی، 14 دستگاه اجرایی استان و همچنین مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان در این نمایشگاه، تصریح کرد: این مراکز دستاوردهای سال گذشته خود را به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 11 کارگاه آموزشی و تخصصی با موضوعات مستقل، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کلینیک مادر تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ذیل این نمایشگاه برگزار می‌شود.

نجفی نژاد افزود: مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان نیز  روز چهار شنبه 17 آذر ماه برگزار و در مراسمی از 15 پژوهشگر برتر در زمینه های مختلف تقدیر خواهد شد. از این تعداد 13 نفر پژوهشگر برتر دانشگاه ها و 2 نفر پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی استان هستند.

دبیرکل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان به جشنواره ایده‌های برتر نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 60 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از سه ایده برتر، با نظر هیات داوران در روز دوشنبه 15 آذر ماه طی مراسمی تقدیر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری روز پنج شنبه 18 آذر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار و در آن از  غرفه‌های برتر نمایشگاه تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام

نظر شما