شناسهٔ خبر: 16706689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان؛

برنامه های هفته پژوهش در گلستان اعلام شد

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برنامه های هفته پژوهش در گلستان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد، عصر شنبه، در نشست خبری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، اظهار کرد: امسال بحث تولید ثروت، تجاری سازی ایده‌ها و توجه به اقتصاد دانش بنیان در برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در اولویت قرار گرفت.

دبیر کل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان افزود: مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان با حضور استاندار و مسئولین استانی، یکشنبه 14 آذرماه در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امسال که در محل سوله آزمایشگاه آب و خاک پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود، 65 غرفه از دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، دستگاه‌های اجرایی و پارک‌های علم و فناوری حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعلام کرد: شعار هفته پژوهش امسال، پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی است که روزهای این هفته به نام‌های پژوهش، فناوری و مدرسه، ایده‌های برتر، سرمایه ملی، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین، پژوهش، فناوری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: یازده کارگاه آموزشی و تخصصی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کلینیک مادر تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی هفته پژوهش در محل نمایشگاه این هفته برپا می‌شود.

دبیرکل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در این نشست با اعلام خبر برگزاری دومین جشنواره ایده‌های برتر گفت: بیش از 60 ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ایده‌های برتر با نظر هیأت داوران، روز دوشنبه 15 آذرماه طی مراسمی تجلیل خواهند شد.

نجفی‌نژاد افزود: چهارشنبه 17 آذرماه، برنامه تجلیل از پژوهشگران برتر استان گلستان در سالن خلیج فارس پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود که طی آن از 13 پژوهشگر برتر دانشگاهی و دو پژوهشگر برتر دستگاههای اجرایی تقدیر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه عنوان کرد: مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان پنجشنبه 18 آذرماه در محل سالن خلیج فارس پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام می‌شود و در آن از غرفه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری قدردانی خواهد شد.

وی یادآور شد: در نمایشگاه امسال یک محل جانبی برای نمایش تجهیزات پژوهشگران در نظر گرفته شده است تا پژوهشگران بتوانند این ایده ها را در معرض نمایش عموم قرار دهند.

وی از اصحاب رسانه استان گلستان خواست با پوشش خبری و تصویری مناسب برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، زمینه ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان را به فعالیت‌های پژوهش مهیا کنند.

شایان ذکر است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان گلستان از 14 لغایت 18 طی ساعت9 الی 16 در میدان بسیج، پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، سوله آزمایشگاه آب و خاک در مساحت 1350 مترمربع آماده بازدید عموم مردم خواهد بود.

نظر شما