شناسهٔ خبر: 16698735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از سوی دبیر کل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان؛

اعلام برنامه های هفته پژوهش و فناوری گلستان/ نمایشگاه هفته پژوهش در گرگان برپا می شود

خبرگزاری شبستان: دبیر کل ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان را اعلام کرد و گفت: تولید ثروت و تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی شعارهای هفته پژوهش امسال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، علی نجفی نژاد، دبیر کل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، امروز (13 آذر ) در جمع خبرنگاران استان گفت: امسال با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است که این موضوع بسیار مورد توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه از نظر ما دانشگاهیان اقتصاد مقاومتی مترادف با اقتصاد دانش بنیان است که دارای ویژگی هایی است، افزود: اقتصاد دانش بنیان برگرفته از دانش بومی در دانشگاه های ما است که در رفع مشکلات جامع  تلاش خواهد کرد و راه حل هایی را خواهند یافت.

 

نجفی نژاد اظهارداشت: اقتصاد دانش بنیان یک اقتصادی است که بدون وابستگی به منابعی همچون نفت به راحتی قادر است تولید را ایجاد و رفاه را فراهم کند.

 

وی تصریح کرد: آنچه که در هفته پژوهش امسال مطرح است بحث تولید ثروت و تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی است که جزو شعارهای هفته پژوهش امسال محسوب می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش مراسم افتتاحیه ساعت 13:30 بعد ازظهر فردا یکشنبه (14 آذر)  با حضور استاندار گلستان و سایر مسئولان استان در سالن خلیج فارس برگزار می شود.

 

وی  با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای استان در همین مکان در سوله آزمایشگاه آب و خاک افتتاح می شود، افزود: نمایشگاه امسال ما با مساحت حدود یک هزار و 350 متر مربع با 65 غرفه برپا خواهدشد.

 

نجفی نژاد اظهارداشت: در این نمایشگاه 13 دانشگاه دولتی، آزاد و غیر انتفاعی حضور خواهند داشت و دستاوردهای پژوهشی سال گذشته را به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 14 دستگاه اجرایی حضور فعال خواهند داشت، تصریح کرد: مراکز رشد پارک علم و فن آوری از جمله دستگاه هایی هستند که حضور دارند و دستاوردهای پژوهشی را ارائه خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: به مناسبت فرا رسیدن این ایام 11 کارگاه آموزشی و تخصصی با همکاری دستگاه های اجرایی و کلینیک مادر تخصصی دانشگاه برگزار می شود که برای شرکت کنندگان گواهی صادر خواهد شد.

 

 وی افزود: در روز دوشنبه (15 آذر) جشنواره ایده های برتر برگزار خواهیم کرد که علاوه بر این تجلیل از پژوهشگران برتر استان را در روز چهارشنبه (17 آذر) خواهیم داشت.

 

نجفی نژاد اظهارداشت: در راستای تجلیل از پژوهشگران برتر بیش از 60 پژوهشگر استان توانستند فرم هایی را پر کنند که این فرم های توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و در این روز از 15 پژوهشگر تجلیل می شود که 13 مورد از مراکز دانشگاهی و 2 مورد از دستگاه های اجرایی هستند.

 

وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه هفته پژوهش در روز (18 آذر) در محل نمایشگاه انجام می شود که در این مراسم از غرفه های برتر شرکت کننده در نمایشگاه تجلیل خواهد شد.

 

نظر شما