شناسهٔ خبر: 67667266 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

شولتز: حمله به ترامپ نفرت‌انگیز است

صدر اعظم در واکنش به ترور نافرجام رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که چنین اقدامات خشونت‌آمیزی، تهدیدی علیه دموکراسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا واکنش نشان داد و آن را تهدیدی علیه دموکراسی توصیف کرد.

شولتز در پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: چنین اقدامات خشونت‌آمیزی تهدید علیه دموکراسی است. حمله به دونالد ترامپ، نامزد انتخابات آمریکا نفرت‌انگیز است.

وی افزود: برای او آرزوی بهبودی سریع دارم. همچنین با افرادی که در این حمله آسیب دیده‌اند، ابراز همدردی می‌کنم.

اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز با محکوم کردن این حمله در ایکس نوشت: عمیقاً از تیراندازی که در جریان گردهمایی انتخاباتی ترامپ رخ داد، شوکه شدم. خشونت سیاسی هیچ جایی در دموکراسی ندارد.

آدریاس میشایلیس، سفیر آلمان در آمریکا نیز با ابراز ناراحتی از این حمله نوشت: در گردهمایی ترامپ صحنه‌های غافلگیرکننده‌ای رقم خورد. تیراندازی وحشتناکی بود. قلب‌مان با قربانیان است و با آنها همدردیم. از اینکه ترامپ به نظر آسیب جدی ندیده است، خیال‌مان آسوده شد. خشونت سیاسی پذیرفتنی نیست.

ترامپ کمتر از ۱۰ دقیقه پس از آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در باتلر واقع در پنسیلوانیا، پشت تریبون هدف سوقصد قرار گرفت. او در زمان تیراندازی در حال سخنرانی درباره مهاجرت بود که صدای چندین شلیک به گوش رسید که اندکی بعد گوش خود را با دست گرفت و در ادامه با هدایت تیم حفاظتی‌اش روی زمین دراز کشید.

براساس آخرین گزارش‌ها، ترامپ جان سالم به‌در برده و جراحت جزئی و گلوله به گوش راست او اصابت کرده است. سرویس مخفی آمریکا ضارب که توماس متیو کروکس معرفی شده است را به ضرب گلوله کشت. در این حادثه یک نفر از حاضران در گردهمایی کشته شد و ۲ تن نیز به شدت زخمی شدند.

ترامپ به همراه جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور هستند. در نخستین مناظره انتخاباتی این دو نامزد، رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم تسلط و عملکرد ضعیف به شدت هدف انتقاد قرار گرفت و پس از این مناظره، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال جایگزینی وی با گزینه‌ای دیگر برای نامزدی حزب دموکرات بالا گرفته است.