شناسهٔ خبر: 9980970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته انتخاباتی فارس

از ثبت‌نام خسروی و کاتب تا طرح کارگزارانی‌‌ها برای معرفی کاندیداهای اختصاصی

ثبت‌نام از کاندیداهای انتخاباتی در حالی وارد روز پنجم شده است که در گوشه و کنار استان سمنان شاهد تحرکات انتخاباتی و فعالیت چهره‌های گمنام و شناخته‌شده هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پنجمین روز نام‌نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان آغاز شده و در فرمانداری‌های استان شاهد حضور چهره‌های نام‌آشنا و گمنامی هستیم.

استان سمنان، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهد داشت که از مدت‌ها قبل و البته به طور نامحسوس تحرکات انتخاباتی در این استان آغاز شده است.

* ثبت‌نام 37 نفر برای دو انتخابات آتی در استان سمنان

31 نفر تا دیروز برای حضور در خانه ملت و 6 نفر برای مجلس خبرگان در استان سمنان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی تا روز چهارم فعالیت ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، از اعلام آمادگی 31 نفر در استان سمنان برای حضور در انتخابات خانه ملت و 6 نفر برای مجلس خبرگان رهبری حکایت داشت.

بر این اساس، 6 نفر در حوزه انتخابیه دامغان، 11 نفر حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، 10 نفر نیز در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و چهار نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان برای حضور در خانه ملت کاندیدا شده‌اند.

هیچ کاندیدای خانمی تا روز گذشته برای ثبت‌نام به منظور حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت‌نام نکرده بود.

6 نفر نیز برای حضور در مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری سمنان ثبت‌نام کرده‌اند.

* 11:30 علیرضا خسروی ثبت‌نام کرد

علیرضا خسروی، نماینده فعلی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی امروز ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام خسروی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری سمنان انجام شد.

علیرضا خسروی، نماینده فعلی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از چهره‌های اصولگرای استان سمنان بوده که در انتخابات قبلی نیز مورد حمایت گروه‌های سیاسی مختلف، نهادهای مردمی و چهره‌های شاخص قرار گرفته بود.

 

* 11:33 کواکبیان از سمنان نیامد!

تنور انتخابات در استان سمنان در حالی هر روز گرم‌تر می‌شود که چهره جنجالی مجلس هشتم از حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بر اساس گفته‌ها و شواهد موجود، این روزها سودای نمایندگی از پایتخت را در سر دارد.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و مهم‌ترین رقیب انتخاباتی خسروی روز گذشته در وزارت کشور و از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در انتخابات ثبت‌نام کرد.

 

گروه‌های سیاسی و برخی چهره‌ها در سمنان معتقد هستند امکان انتقال حوزه انتخاباتی کواکبیان در روزهای آینده وجود دارد و ممکن است دبیرکل حزب مردم‌سالاری باز هم وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی از سمنان شود.

* 11:40 حزب کارگزاران سازندگی در سمنان کاندیداهای اختصاصی خواهد داشت

مرتضی دهرویه، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در استان سمنان و از نزدیکان مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری می‌گوید: ضمن احترام به تمام کاندیداهای ثبت‌نام شده و افرادی که در این روزها نام آنها مطرح شده است، حزب کارگزاران سازندگی در استان سمنان در تمام شهرها به ویژه سمنان کاندیدای اختصاصی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کاندیداهای اختصاصی حزب کارگزاران سازندگی در استان سمنان به زودی ثبت‌نام خواهند کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در استان سمنان گفت: تا زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی، بر اجماع با شورای اصلاح‌طلبان تلاش داریم.

* 11:45 پای سیدطاهر طاهری نیز کم‌کم به انتخابات باز می‌شود

شواهد حاکی است، پای سیدطاهر طاهری، نماینده ادوار مجلس نیز کم‌کم به انتخابات باز می‌شود.

گویا سیدطاهر طاهری، نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه قصد کاندیداتوری دارد.

وی روز گذشته نیز پس از مدت‌ها در انظار عمومی در سمنان حاضر شد و در آیین تجلیل از علی‌اصغر حاجی‌بابا، چهره ماندگار صنعت کشور و رئیس هیئت مدیره شرکت فروسیلیس ایران شرکت کرد.

سیدطاهر طاهری هم‌اکنون قائم‌مقام معاون تولید وزیر صنعت، معدن تجارت است که در جمع کارآفرینان و مدیران صنایع استان، جمعی از مدیران ادارات کل استان، کارکنان شرکت فروسیلیس ایران و . . . در هتل دربند مهدی‌شهر حضور یافت.

* 12:20 احتمال حمایت کارگزارانی‌ها از سیدطاهر طاهری قوت گرفت

احتمال حمایت کارگزارانی‌ها از سیدطاهر طاهری، نماینده ادوار گذشته مجلس از سمنان قوت گرفت.

با توجه به قطعی شدن کاندیداتوری مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، احتمال حمایت حزب کارگزاران سازندگی از سیدطاهر طاهری قوت گرفت.

طاهری گذشته از این نیز نماینده مردم سمنان در مجلس بوده است و گویا اصلاح‌طلبان قصد دارند بار دیگر از وی حمایت کنند.

البته باید منتظر تأیید یا عدم احراز صلاحیت طاهری ماند، چراکه وی در دوره قبل رد صلاحیت شده بود.

* 12:25 نیاسماکوش هم شاید بیاید!

شنیده‌ها حاکی است، غلامحسین نیاسماکوش مشاور امور سیاسی، اجتماعی و امنیتی معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان ممکن است در انتخابات مجلس آینده شرکت کند.

وی هم‌اکنون مشاور امور سیاسی، اجتماعی و امنیتی معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بوده و اهل بابل و متولد سال 1353 است.

بر اساس این گزارش، نیاسماکوش دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بوده و در کارنامه فعالیتی خود کارشناسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری سمنان، کارشناس مسئولی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانداری سمنان، کارشناس مسئولی امنیتی و انتظامی دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سمنان، کارشناسی امور روستایی استانداری سمنان و کارشناس مسئولی امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان را دارد.

* 12:50 دکتر عباس طحان هم وارد میدان شد

عباس طحان، استاد دانشگاه تهران هم وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی شد.

بر اساس اعلام حامیان عباس طحان، با توجه به تأکید مقام عظمای ولایت مبنی بر لزوم حضور جوانان مؤمن، باانگیزه و شجاع در راه پیشبرد اهداف نظام و به اصرار جمع زیادی از مسئولان و فعالان سیاسی استان سمنان، وی در انتخابات مجلس آینده رقابت خواهد کرد.

عباس طحان آمادگی خود را برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اعلام کرد.

استاد دانشگاه تهران، بیش از 12 هزار ساعت تدریس در سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، نظامی و انتظامی اعم از سازمان بهزیستی، سپاه پاسداران، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، اداره‌کل زندان‌های استان سمنان و قوه قضاییه، مدرس مرکز تربیت مربی کرج ، هفت سال سابقه آموزش در سازمان زندان‌های استان سمنان، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی سمنان، عضو کارگروه محیط‌زیست بنیاد ملی نخبگان در سازمان صنعت، معدن و تجارت، عضو ارشد انجمن گیاهان دارویی استان سمنان، عضو اتاق فکر مرکزی سازمان صنعت، معدن و تجارت، عضو اتاق فکر مرکزی استان سمنان، مأمور به خدمت از دفتر مقام معظم رهبری در ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مشارکت در طرح‌های تحقیقاتی متعدد مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان سمنان و . . . خلاصه‌ای از سوابق علمی، اجرایی، سیاسی و اجتماعی عباس طحان است.

* 12:50 دفتر خسروی: حاضریم عملکرد نماینده سمنان را حضوری ارائه دهیم

مسئول دفتر علیرضا خسروی، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: حاضریم عملکرد نماینده سمنان را حضوری ارائه دهیم.

وی خطاب به شماری از شهروندان سمنانی گفت: لطف کنید حضوری مراجعه کنید تا برخی از عملکردهای نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی را خدمتتان ارائه دهم؛ دلیل این ملاقات حضوری نیز این است که در زمان حاضر قصد گفتن عملکرد خسروی به شکل وسیع و عمومی را نداریم تا شائبه ورود زودهنگام به عرصه تبلیغات انتخاباتی که از سوی مقام معظم رهبری منع شده است، پیش نیاید.

رئیس دفتر نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در فضای عمومی فقط در کانال تلگرامی خسروی، اخبار را انتشار داده‌ و قصد پاسخگویی در فضای عمومی به شبهات وارده را ندارد؛ چراکه با اهداف گروه‌های تلگرامی همخوانی ندارد؛ وقت و ساعتی باید مشخص شود تا دیدار حضوری با شهروندان رخ دهد.

* 14:00 غلامرضا کاتب ثبت‌نام کرد

غلامرضا کاتب، نماینده فعلی مردم گرمسار و آرادان در خانه ملت برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

نماینده فعلی مردم گرمسار و آرادان در خانه ملت با حضور در فرمانداری گرمسار برای کاندیداتوری در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان اعلام آمادگی و ثبت‌نام خود را قطعی کرد.

کاتب هم‌اکنون سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم و نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی است.

 

* 14:20 زارع: در قبال تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان می‌گویند استعفا دهید!

کاندیدای فرهنگی انتخابات مجلس شورای اسلامی که خود را نماینده فرهنگیان استان سمنان می‌داند، می‌گوید: سی‌ام دی‌ماه، آخرین روز از ماه کاری بود، اما خبری از پرداخت حقوق معلمان نشد، به‌عنوان یک معلم که 26 سال در مدارس سمنان به معلمی مشغول هستم، برای جویا شدن علت تأخیر در پرداخت حقوق بعد از کلاس درس به معاون اداری مالی اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان مراجعه کردم و از تنگناهای مالی و معیشتی به وی گفتم.

محمد زارع افزود: از این گفتم که اجاره‌خانه و بدهی‌هایم را در سررسید سی‌ام ماه به دیگران باید بپردازم و با این شرایط، تأخیر در پرداخت حقوق نگرانم می‌کند و حیثیت و اعتبار معلمی‌ام در بین دیگران به خاطر خلف وعده زیرسئوال می‌رود.

وی تصریح کرد: جواب غیرمسئولانه معاون آموزش و پرورش این بود که اگر می‌بینید دولت حقوق شما را نمی‌دهد، استعفا بدهید؛ این جواب همچون ضربه چکش و آب سردی بود و مطمئن‌تر شدم که مسئولان آموزش و پرورش هیچ هنر و توانی در دفاع از حقوق مادی و معنوی معلم ندارند.

زارع می‌گوید: موضوع را به مدیرکل و هیئت تخلفات و بازرسی آموزش و پرورش استان سمنان منعکس کردم؛ اما جوابی بهتر از وی نشنیدم.

انتهای پیام/2249/ت40/د1000

http://fna.ir/Y3HM4N

نظر شما