شناسهٔ خبر: 9958532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته انتخاباتی فارس

ثبت‌نام‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد/ اعلام آمادگی چهره‌های سیاسی برای کاندیداتوری از تهران

ثبت‌نام‌های داوطلبان نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری وارد مرحله تازه‌ای شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امروز وارد مرحله جدیدی شد و شماری از کاندیداهای انتخاباتی در استان سمنان برای حضور در انتخابات اما از حوزه انتخابیه غیر استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر این اساس، مسئولان حزب کارگران سازندگی در استان سمنان از کاندیداتوری مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری و نماینده سابق مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خبر می‌دهند.

کواکبیان مهم‌ترین گزینه رقابت با علیرضا خسروی، نماینده کنونی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در خانه ملت در انتخابات آتی محسوب می‌شد.

شمار دیگری از چهره‌های سیاسی استان سمنان نیز برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از استان‌های دیگر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

13:00 کواکبیان در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد

مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مردم سمنان در مجلس در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری پس از ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کسی گفته مجلس امروز در رأس امور نیست، حرف بی‌ربطی زده است.

وی ادامه داد: پرچم‌دار اصلاحات در مجلس آینده خواهیم بود؛ البته اصلاحاتی که درون نظام بوده و منش اعتدال‌گرایانه داشته باشد.

14:00 زارع: امیدوار به تأیید صلاحیت نیستم

محمد زارع، نخستین نماینده از جامعه معلمان استان سمنان با مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق و 26 سال سابقه معلمی و ستادی و مدافع حقوق معلمان برای کاندیداتوری مجلس حضور یافت و ثبت‌نام کرد.

زارع، نخستین معلم از حوزه سمنان، زادگاه رییس‌جمهور که برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده و شماری از معلمان نیز از وی حمایت کرده‌اند، امیدوار به تأیید صلاحیت خود نیست و می‌گوید: بنده از جمله معلمان عدالت‌خواه و معترض به اوضاع و احوال تبعیض‌آمیز نسبت به معلمان در تجمعات معلمان جلوی ادارات آموزش و پرورش در چند ماه اخیر بوده‌ام و امیدوار به تأیید صلاحیت خود نیستم.

15:00 مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بیانیه انتخاباتی صادر کرد

عباسعلی دامن‌گیر، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان امروز نوشته‌ای شبیه به بیانیه انتخاباتی صادر کرد.

وی در این نوشته آورده است: نگذاریم محیط‌زیست اولویت آخر بهارستان باشد؛ وعده اجرای پروژه‌های مخرب محیط‌زیست متضمن پیروزی در انتخابات مجلس نشود.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی فرصت دو ماهه موجود تا شروع تبلیغات انتخابات مجلس را مغتنم شمرده و تلاش و فعالیت خود در زمینه ارتقای آگاهی رأی‌دهندگان نسبت به آنچه امروز طبیعت میهن عزیزمان و زندگی نسل آینده را در معرض مخاطره قرار داده و اقدامات ضروری برای خروج از این بحران‌ها دوچندان کرده، فراهم کنند تا مطالبات محیط‌زیستی به اولویت اول رأی‌دهندگان تبدیل و مجلس دهم مانند دولت یازدهم به مجلس محیط‌زیستی تبدیل شود.

وی می‌گوید: در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دکتر روحانی در اولین گفت‌وگوی زنده در سیما و استعاره کلید تدبیر در انتهای این گفت‌وگو به خاطره‌ای شیرین و به‌یادماندنی تبدیل شد؛ کلیدی که از خرداد 92 تاکنون کارکردهای مثبت خود را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به نمایش گذاشته است.
مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان آورده است: هرچند دولت در سایه رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری تمامی مساعی خویش را برای تأمین و تضمین محیط‌زیست سالم و تقدیم آن به نسل امروز و آینده به کار بسته، اما اهتمام دولت به‌تنهایی کافی نیست؛ از این‌رو سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کسب توفیق در مأموریت خطیر حفظ محیط‌زیست، دست نیاز خود را به‌سوی دیگر ارکان جمهوری اسلامی اعم از سایر قوا و مردم نیز دراز کرده است.

دامن‌گیر بیان داشت: در این میان، نقش کلیدی مباحث تقنینی در رمزگشایی از قفل‌هایی که طبیعت ارزنده کشورمان را با چالش‌های جدی مواجه کرده‌اند، غیرقابل انکار و این کلید در دستان توانمند رکن رکین قانون‌گذاری کشور یعنی مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: ضریب تأثیر نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پارادایم توسعه پایدار و برداشت‌های صحیح از این مفهوم، علم به بایدها و نبایدها و روش‌های نیل به آن، اگر از تأثیر تلاش‌های دولت در این مهم بیشتر نباشد، به‌طور قطع، کمتر نیست.

15:10 پیش به‌سوی مجلس محیط‌زیستی

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان گفت: منتخبان مردم در مجلس تعیین خواهند کرد که هر یک از وزارتخانه‌ها چه وظائف و مسئولیت‌هایی دارند، چه میزان اعتبار برای هریک از طرح‌های مصوب به آنان تعلق خواهد گرفت، سهم محیط‌زیست مظلوم این کشور از درآمد عمومی چقدر است، چه قوانینی می‌توانند ضامن بقای اندک باقی‌مانده تنوع زیستی کشور و احیای ثروت‌های از دست رفته باشند و کدام قوانین مصوب، فاقد کارکردهای مناسب برای تضمین توسعه پایدار و کدام‌یک مخل این کارکردها بوده‌اند.

دامن‌گیر بیان کرد: دانستن تفاوت بین رشد و توسعه و اینکه رشد اقتصادی، مهار تورم و ایجاد اشتغال چگونه می‌توانند در چارچوب مفهوم توسعه پایدار انجام شوند و تزریق منابع به کدام بخش‌ها، کشور را در این زمینه بیمه خواهد کرد؛ سئوالاتی هستند که می‌توانند با پاسخ‌های صحیح منتخبان مردم در هفتم اسفندماه، سرنوشت کشور را بهبود بخشند.

وی تصریح کرد: انتخاب یکسان در میان گزینه‌های پیش رو برای همه آحاد مردم که در سطوح متفاوتی از دانش، سلایق و اولویت‌ها قرار دارند، دور از انتظار است؛ اما این بدان معنی نیست که همچون گذشته دست روی دست بگذاریم تا این بار نیز همچون دفعات قبل مباحث محیط‌زیستی در میان معیارهای انتخاب مردم در اولویت‌های آخر قرار گیرند و در مقابل، وعده‌های اجرای پروژه‌های مخرب محیط‌زیست، متضمن پیروزی در انتخابات شوند.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان گفت: توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی در سال‌های اخیر و تکیه‌بر دانش بومی آنان ظرفیتی تازه به امکان نقش‌آفرینی در عرصه انتخابات را به نفع محیط‌زیست کشور رقم زده و این تشکل‌ها می‌توانند در افزایش مطالبه گری محیط‌زیستی مردم از کاندیداها و منتخبین خود نقش بسزایی ایفا کنند.
وی بیان کرد:‌ از این‌رو، از همه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی دعوت می‌کنیم تا همان‌گونه که یکی از رسالت‌های خود را تلاش برای حفظ، و بهبود وضعیت محیط‌زیست قلمداد کرده‌اند، فرصت دوماهه موجود تا شروع تبلیغات انتخاباتی مجلس را مغتنم شمرده و تلاش و فعالیت خود در زمینه ارتقای آگاهی رأی‌دهندگان نسبت به آنچه امروز طبیعت میهن عزیزمان و زندگی نسل آینده را در معرض مخاطره قرار داده و اقدامات ضروری برای خروج از این بحران‌ها دوچندان کنند تا مطالبات محیط‌زیستی به اولویت اول رأی‌دهندگان تبدیل و مجلس دهم را مانند دولت یازدهم به مجلس محیط‌زیستی تبدیل کنیم.

17:00 ثبت‌نام 31 کاندیدای خانه ملت در استان سمنان/ 2 کاندیدای خبرگان ثبت‌نام کردند

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تا امروز 31 نفر برای حضور در خانه ملت و 6 نفر برای مجلس خبرگان در استان سمنان ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدرضا میرزایی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به تکمیل آمارهای مربوط به ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی تا روز چهارم فعالیت ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا پایان وقت اداری امروز، 31 نفر در استان سمنان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شده‌اند و 6 نفر ثبت‌نامی مجلس خبرگان رهبری نیز داشته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان افزود: 6 نفر در حوزه انتخابیه دامغان، 11 نفر حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، 10 نفر نیز در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و چهار نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان برای حضور در خانه ملت کاندیدا شده‌اند.

میرزایی ادامه داد: هیچ کاندیدای خانمی تا امروز برای ثبت‌نام به منظور حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت‌نام نکرده است.

وی تصریح کرد: 6 نفر نیز برای حضور در مجلس خبرگان رهبری در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری سمنان ثبت‌نام کرده‌اند و در این بخش، امروز از حجج‌اسلام ایمانی و ابراهیمی ثبت‌نام شد.

20:00 علیرضا خسروی فردا ثبت‌نام می‌کند

علیرضا خسروی، نماینده فعلی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی فردا ثبت‌نام می‌کند.

ثبت‌نام خسروی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است فردا ساعت 10 صبح در فرمانداری سمنان انجام شود.

علیرضا خسروی، نماینده فعلی مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از چهره‌های اصولگرای استان سمنان بوده که در انتخابات قبلی نیز مورد حمایت گروه‌های سیاسی مختلف، نهادهای مردمی و چهره‌های شاخص قرار گرفته بود.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و مهم‌ترین رقیب انتخاباتی خسروی نیز امروز در وزارت کشور و از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در انتخابات ثبت‌نام کرد.

انتهای پیام/2249/ق40/د1000

http://fna.ir/32EA0T

نظر شما