شناسهٔ خبر: 9922061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

آمار ثبت‌نام کاندیداهای مجلس در کردستان به 38 نفر افزایش یافت

دومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای مجلس در استان کردستان در حالی آغاز شد که در روز اول 23 نفر برای کاندیداتوری پنج حوزه انتخابیه مجلس و یک نفر برای مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روز دوم ثبت‌نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس دهم 5 حوزه انتخابیه بیجار، قروه و دهگلان، حوزه انتخابیه سقز و بانه، حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران و حوزه انتخابیه سروآباد و مریوان و روز چهارم مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

کار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه هفته گذشته در استان کردستان آغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت و نام‌نویسی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هم از دیروز آغاز شده و تا روز جمعه هفته جاری ماه ادامه دارد.

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تاکنون 38 نفر در حوزه‌های انتخابیه استان کردستان به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ تاکنون دو نفر هم برای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی‌ است؛ در طول دو روز ثبت‌نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران 15 نفر، در حوزه سروآباد و مریوان، 7 نفر، حوزه سقز و بانه 6 نفر، حوزه قروه و دهگلان 3 نفر و حوزه بیجار 7 نفر نامنویسی کرده‌اند.

همچنین در طول 4 روز زمان ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، دو نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

استان کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 430 هزار نفر دارای 6 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

انتهای پیام/79001/ج20/ژ1001

http://fna.ir/DCZMZO

برچسب‌ها:

نظر شما