فروچالههای ایجاد شده در دشتهای میناب همچنان در حال پیشروی هستند تا جایی که این پیشرویها به مرکز شهر میناب رسیده است.شهرستان میناب دومین شهر بزرگ استان هرمزگان که روزی آن را شهر پرآب میدانستند حالا دیگر آن را شهر فرو چالهها مینامند.سد استقلال میناب که بهعنوان یکی از منابع ذخیره آبی در استان محسوب میشد و تامین آب شرب مردم بندرعباس و کشاورزان و باغداران میناب را بر عهده داشت در وضعیت بدی قرارگرفته است و دیگر توان تأمین آب مرکز نشینان استان را ندارد. وضعیت بد بیآبی در شهرستان و دشتهای میناب و استفاده از ذخایر آب زیرزمینی، با حفر بیش از 30 چاه در دشت و بستر رودخانه میناب برای تأمین آب بندرعباس منجر به خالی شدن سفرههای زیرزمینی در میناب شده که منجر به مخاطراتی نظیر به وجود آمدن فرو چالهها در این شهرستان شده است.پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی اواخر هفته گذشته در جمع خبرنگاران بابیان اینکه استفاده بیرویه از آب و ذخایر زیرزمینی سبب شده است که دشتهای میناب بمیرند گفت:خاک این دشتها دچار فرسایش شده است که این فرسایش خاک یکی از دلایل به وجود آمدن فرو چالهها شده است.وی بابیان اینکه باید خطهای انتقالی آب از دشتها و سد استقلال میناب قطع شود گفت: تا وضعیت شهر میناب از این بدتر نشده است مسئولان باید این کار را محقق سازند.
زمین میناب را میبلعد
صاحبخبر -
فروچالههای ایجاد شده در دشتهای میناب همچنان در حال پیشروی هستند تا جایی که این پیشرویها به مرکز شهر میناب رسیده است.شهرستان میناب دومین شهر بزرگ استان هرمزگان که روزی آن را شهر پرآب میدانستند حالا دیگر آن را شهر فرو چالهها مینامند.سد استقلال میناب که بهعنوان یکی از منابع ذخیره آبی در استان محسوب میشد و تامین آب شرب مردم بندرعباس و کشاورزان و باغداران میناب را بر عهده داشت در وضعیت بدی قرارگرفته است و دیگر توان تأمین آب مرکز نشینان استان را ندارد. وضعیت بد بیآبی در شهرستان و دشتهای میناب و استفاده از ذخایر آب زیرزمینی، با حفر بیش از 30 چاه در دشت و بستر رودخانه میناب برای تأمین آب بندرعباس منجر به خالی شدن سفرههای زیرزمینی در میناب شده که منجر به مخاطراتی نظیر به وجود آمدن فرو چالهها در این شهرستان شده است.پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی اواخر هفته گذشته در جمع خبرنگاران بابیان اینکه استفاده بیرویه از آب و ذخایر زیرزمینی سبب شده است که دشتهای میناب بمیرند گفت:خاک این دشتها دچار فرسایش شده است که این فرسایش خاک یکی از دلایل به وجود آمدن فرو چالهها شده است.وی بابیان اینکه باید خطهای انتقالی آب از دشتها و سد استقلال میناب قطع شود گفت: تا وضعیت شهر میناب از این بدتر نشده است مسئولان باید این کار را محقق سازند.
∎
فروچالههای ایجاد شده در دشتهای میناب همچنان در حال پیشروی هستند تا جایی که این پیشرویها به مرکز شهر میناب رسیده است.شهرستان میناب دومین شهر بزرگ استان هرمزگان که روزی آن را شهر پرآب میدانستند حالا دیگر آن را شهر فرو چالهها مینامند.سد استقلال میناب که بهعنوان یکی از منابع ذخیره آبی در استان محسوب میشد و تامین آب شرب مردم بندرعباس و کشاورزان و باغداران میناب را بر عهده داشت در وضعیت بدی قرارگرفته است و دیگر توان تأمین آب مرکز نشینان استان را ندارد. وضعیت بد بیآبی در شهرستان و دشتهای میناب و استفاده از ذخایر آب زیرزمینی، با حفر بیش از 30 چاه در دشت و بستر رودخانه میناب برای تأمین آب بندرعباس منجر به خالی شدن سفرههای زیرزمینی در میناب شده که منجر به مخاطراتی نظیر به وجود آمدن فرو چالهها در این شهرستان شده است.پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی اواخر هفته گذشته در جمع خبرنگاران بابیان اینکه استفاده بیرویه از آب و ذخایر زیرزمینی سبب شده است که دشتهای میناب بمیرند گفت:خاک این دشتها دچار فرسایش شده است که این فرسایش خاک یکی از دلایل به وجود آمدن فرو چالهها شده است.وی بابیان اینکه باید خطهای انتقالی آب از دشتها و سد استقلال میناب قطع شود گفت: تا وضعیت شهر میناب از این بدتر نشده است مسئولان باید این کار را محقق سازند.