شناسهٔ خبر: 9378880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت دبیرخانه کانون های مساجد ایلام

استقرار موکب «علمدار کربلا» در دروازه‌ عتبات عالیات

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام از برپایی موکب بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری در ایام اربعین حسینی با عنوان «علمدار کربلا» در مهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام چراغی پور،مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام از ایجاد موکب «علمدار کربلا» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: در راستای ارائه خدمات به زائران حسینی موکب «علمدار کربلا» که به همت این دبیرخانه ایجاد می شود از اول تا ۱۵ آذر به اعضای کانون های مساجد زوار حسینی خدمات ارایه می دهد.

وی بیان کرد: گروهی از اعضای کانون‌های مساجد استان ایلام نیز به‌طور شبانه‌روز در شهر و پایانه مرزی مهران جهت ارائه خدمات به زوار حسینی مستقر می شوند و در این زمینه نیز دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تمهیداتی را فراهم کرده است. علاوه بر آن پانزده کانون‌های فرهنگی هنری استان ایلام هم در ایام اربعین حسینی، با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به زائران حسینی خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام چراغی پور افزود: این موکب با توجه ویژه حجت‌الاسلام سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و به همت کانون‌های مساجد شهر مهران دایر شده است.

 وی اظهار کرد: در این موکب خدمات اسکان، پذیرایی، راهنمایی زائران، توزیع بسته‌های فرهنگی، فعالیت دینی و فرهنگی و همچنین ارائه خدمات اورژانسی به صورت شبانه روز به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام ارائه خدمت با زائران حسینی، تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مشارکت در این حرکت معنوی، توزیع و اهدای بسته‌های فرهنگی، ترویج  فرهنگ عاشورایی و تبیین و نهادینه کردن این فرهنگ در بین اقشار مختلف و همچنین کمک به مسئولان برای ارائه خدمات بهتر به زائران را از اهداف این ایستگاه صلواتی نام برد.

 

نظر شما