شناسهٔ خبر: 9367524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری:

مرز مهران پتانسیل ویژه‌ای برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی دارد

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری کشور گفت: با توجه به تردد زوار از مرز مهران برای حضور در مراسم اربعین حسینی، این شهر از پتانسیل ویژه‌ای برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری کشور گفت: با توجه به تردد زوار از مرز مهران برای حضور در مراسم اربعین حسینی، این شهر از پتانسیل ویژه‌ای برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام «مرتضی طاهریان» در مراسم راه‌اندازی موکب علمدار کربلا ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در راستای ارائه خدمات به زائران حسینی اظهار کرد: مرز مهران ظرفیت بسیار خوبی در راستای انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی دارد.

وی با بیان این‌که کانون‌های مساجد می‌توانند در زمینه ارائه برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام اربعین حسینی منشأ برکات بسیار زیادی باشند، افزود: ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها با حضور اعضای کانون‌های مساجد کار بسیار شایسته‌ای در راستای ترویج فرهنگ حسینی در میان اقشار مختلف مردم است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با تقدیر از ایجاد موکب کانون‌های مساجد در مهران خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که با حمایت‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری، امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی به‌منظور خدمت به زائران حسینی در مهران مستقر شود.

طاهریان خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یکی از فرصت‌های بسیار مهم در راستای فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه فرهنگ حسینی است که باید در این زمینه با تولید محتوا و ایده‌های ناب، زمینه‌های این مهم را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور»، در حاشیه افتتاح این موکب در شهر مرزی مهران، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری در ایام اربعین حسینی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به زائران حسینی، خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

وی با بیان این‌که کانون فرهنگی و هنری گنبد پیرمحمد در شهرستان مهران ایستگاه صلواتی در طول ایام اربعین حسینی دایر کرده است، گفت: در این مدت خدمات فرهنگی و پذیرایی و راهنمایی زائران حسینی با حضور اعضای کانون‌های مساجد با زوار اربعین حسینی ارائه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان افزود: هم‌چنین موکب علمدار کربلا برای ارائه خدمات به اعضای کانون‌های مساجد کشور که قصد عزیمت به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی را دارند برپاشده و تاکنون با همت ستاد عالی کانون‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز شده است.

چراغی‌پور، تصریح کرد: گروهی از اعضای کانون‌های مساجد استان نیز به ‌طور شبانه‌روز در شهر و پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات به زوار حسینی مستقر می‌شوند و در این زمینه نیز دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تمهیداتی را فراهم کرده است.

انتهای پیام

نظر شما