شناسهٔ خبر: 9381472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توزیع روزانه ۱۵هزار پرس غذا میان زائران اربعین توسط اوقاف زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در مدت حضور موکب عزاداران حسینی در استان ایلام و مرز مهران روزانه ۱۵ هزار پرس غذا به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین نیک نام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، تشکیل ستاد ملی اربعین در همه استان های کشور از جمله استان زنجان در دستور کار قرار سازمان اوقاف گرفت.

وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین شهرستان زنجان با ریاست استاندار محترم زنجان تشکیل جلسه داد، افزود: این جلسات با هدف برنامه ریزی برای ارائه ی خدمات به زائران حسینی برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در جلسات ستاد اربعین مقرر شد، موکب عزاداری زنجان در استان ایلام و مرز مهران استقرار پیدا کنند، افزود: این هیأت با هدف ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در استان ایلام و مرز مهران مستقر می شود.

نیک نام با اشاره به حضور پر رنگ هیأت های مذهبی حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، اصناف و عموم مردم در تهیه اقلام موکب حسینی تصریح کرد: اقلام اساسی مورد نیاز به ویژه مواد غذایی جمع آوری و بارگیری شده است.

وی با اشاره به این که موکب عزاداری زنجان در آذرماه سال جاری در ایلام و مرز مهران اسکان می یابند، گفت: این موکب تا چهار  روز پس از اربعین در این مکان ها حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برپایی ایستگاه خدمات رسانی به زائران حسینی در نقاط مختلف از جمله استان ایلام و مرز مهران خبر داد و خاطر نشان کرد: این ایستگاه با همراهی و همکاری خود شهروندان برپا می شود.

وی با بیان اینکه در این موکب های خدمات رسانی، روزانه به پانزده هزار نفر زائر حسینی در سه وعده غذا ارائه می شود، تصریح کرد: شهروندان پایتخت شور و شعور حسینی زنجان در تهیه اقلام موکب عزاداران حسینی زنجان نقش مؤثری را ایفا کردند.

نظر شما