شناسهٔ خبر: 934423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر بهداشت:

خواسته اصلی مردم خلخال راه ارتباطی است

وزیر بهداشت، درمان و آموش پزشکی گفت: خواسته اصلی مردم خلخال راه ارتباطی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده عالی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در جمع اهالی خلخال و در مسجد جمعه این شهرستان، اظهار کرد: خواسته اصلی مردم خلخال راه ارتباطی است.

هاشمی به دغدغه اهالی، فرماندار شهرستان، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان مبنی بر اینکه اصلی‌ترین زیرساخت در هر شهرستانی راه است و خلخال از راه اصلی محروم است، گفت: در جلسه شورای اداری استان در حضور رئیس جمهور این موضوع مطرح و حتما از سوی ریاست جمهوری برای حل این مشکل راه چاره‌ای اندیشیده خواهد شد.

وزیر بهداشت به مردم خلخال اطمینان داد که خواسته آنها حتما مطرح و بی‌کم و ‌کاست هیات دولت در جریان مشکلات این شهرستان قرار خواهد گرفت.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی دیگر از خواسته‌های مردم خلخال استقلال دانشکده علوم پزشکی از دانشکده علوم پزشکی اردبیل است، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های علمی و آموزشی و فضاهای مورد نیاز و در صدر موضوع هیات علمی و مزایای آن تامین نشود، قطعا مناسب نخواهد بود.

وی افزود: خلخال می‌تواند از فردا مستقل عمل کند اما باید این موضوع در نظر گرفته شود که با این کمبود نیروی انسانی و وضعیت فعلی دانشکده چگونه کنار خواهد آمد.

هاشمی گفت:از زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده و کارها را تحویل گرفته، ما با خزانه خالی و بدهی‌های میلیاردی مواجه بودیم که تلاش دولت برای کشاندن کشور به اقتصادی پویا در جریان است.

وی با اشاره به بدهی‌های بر جای مانده از دولت‌های قبل، افزود: تلاش برای رسیدن کشور به ایده‌آل‌ها در برنامه است و این برنامه با پیگیری قاطع شخص رئیس جمهور و کابینه دولت تدبیر و امید در حال اجرا و عملی شدن است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به هر باغچه‌ای بیلچه‌ای نزنیم، گفت: اولویت‌بندی مشکلات شهرستان و استان با دست توانای مسئولین در شهرستان و استان جمع‌بندی شده و مطالبه مردم از دولت قابل احترام است.

هاشمی با تأکید بر پرهیز از کارهای سطحی در استان و شهرستان گفت: قطع ارتباط در خصوص دانشکده به صلاح خلخال نیست و در توسعه شهرستان از قالب احساس باید بیرون رفت و با فراهم نمودن چارت، نیروی انسانی مناسب، اعضای هیات علمی و تامین مزایای خدمتی آنها برای توسعه دانشکده خلخال باید قدم برداشت.

وی توجه به این ثروت خدادادی و آب در منطقه را نعمتی بزرگ برای خلخال دانست و خواستار استفاده بهینه از نعمت خدادادی در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری برای رونق صنعت توریسم شهرستان خلخال شد.

در برنامه سفر سیدحسن هاشمی به عنوان نماینده رئیس جمهور در خلخال مهدی احمدی فرماندار، جلیل جعفری‌بنه‌خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین امیر رشتبری امام جمعه خلخال در سخنانی کوتاه با تقسیم‌بندی مشکلات و الویت‌های خلخال ضمن اشاره به مطالبه اصلی و خواسته مردم خلخال، خواستار توجه ریاست جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت به وضعیت عمرانی، اقتصادی و زیر ساختی شهرستان خلخال شدند.

در ادامه سفر وزیر بهداشت از بخش مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال از جمله بخش اطفال، داخلی و دیالیز بازدید کرد و بیمارستان خلخال را در حوزه ارائه خدمات مطلوب عنوان نمود.

هاشمی از بیماران بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال نیز عیادت نمود.

همچنین وزیر بهداشت در ادامه حضور در سفر خلخال از دانشکده علوم پزشکی خلخال واقع در خیابان شهید مظفر عزیزی خلخال نیز بازدید نمود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر بهداشت در لحظه ورود به خلخال بعد از استقبال مسئولین محلی، در مزار شهدای خلخال در آرامستان و حسینیه شهدای گمنام و مزار شهید حسین محمدی شهید مرزدار نیروی انتظامی کشورمان حاضر شد و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان خلخال را گرامی داشت.

انتهای پیام/62008/گ40/ف4004

نظر شما