شناسهٔ خبر: 932882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت

دولت با وضعیت خزانه وعده کاری که عملی نیست را به مردم نمی دهد

اردبیل - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت با توجه به شرایط اعتباری کشور و وضعیت خزانه در هیچ شرایطی قول کاری که عملی شدنی نیست را به مردم نمی دهد.

صاحب‌خبر -

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در جمع مردم خلخال در مسجد جمعه این شهر افزود: در شرایطی که دولت خزانه خالی را از دولت قبلی تحویل گرفته و در تمام بخش های مختلف با کسری بودجه مواجه است مردم نیز باید شرایط دولت را درک کنند.

وی گفت: وضعیت اشتغال و معیشت مردم پسندیده نظام اسلامی ایران نبوده و سختی زندگی مردم رییس جمهوری و اعضای هیات دولت را به شدت رنج می دهد ولی با این حال دولت با تمام توان برای حل این معضل اجتماعی فراگیر و پر کردن سفره خالی مردم با تمام توان خود تلاش می کند.

وی اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود بوده و با آرامشی که در سایه همدلی و وحدت قوای سه گانه و مردم کشور حاکم شده به رونق اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم امیدوار هستیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با درخواست مسوولان و مردم خلخال مبنی بر استقلال دانشکده پزشکی این شهرستان از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل موافقت می شود.

وی بیان کرد: نسبت به صدور مجوز برای استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از دانشگاه علوم پزشکی استان موافق هستم و این دانشکده به زودی از استقلال لازم برخوردار خواهد شد.

وی گفت: به رغم این که ساز و کار لازم برای استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از جمله تعداد اعضای هیات علمی و چارت سازمانی مورد نیاز دانشکده علوم پزشکی خلخال هنوز آماده نیست ولی به دلیل اصرار مردم و مسوولان این شهرستان با استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال و برخورداری از ردیف اعتباری مستقل از مرکز کشور موافقت می شود.

وی با قول مساعد برای تجهیز برخی از امکانات مورد نیاز پزشکی بیمارستان خلخال اظهار

کرد: هم اکنون وضعیت بیمارستان های اردبیل نیز دست کمی از بیمارستان خلخال نداشته و 480 تخت از 900 تخت بیمارستان های اردبیل به عمر بالای 50 سال رده خارج محسوب می شوند.

دکتر هاشمی بیان کرد: حل مشکلات و تحقق خواسته های مختلف اعلام شده از سوی فرماندار ، نماینده و امام جمعه خلخال در بخش های مختلف راه ، گردشگری ، توسعه صنعت و معادن و ایجاد اشتغال برای بیکاران این شهرستان در حال حاضر از عهده دولت خارج است.

وی افزود: در صورت جمع بندی مشکلات و ارائه یکی از این خواسته ها از سوی مردم و مسوولان شهرستان این کار از سوی دولت امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه ، مهدی احمدی فرماندار خلخال و جلیل جعفری بنه نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر نیز در این جلسه از فقدان راه های ارتباطی اصلی در منطقه به عنوان مهم ترین مشکل مردم این شهرستان یاد کرده و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه های در حال احداث خلخال به فیروزآباد ، خلخال به درام و احداث تونل در مسیر یکی از راه های خلخال به استان گیلان شدند.

به گزارش ایرنا ، وزیر بهداشت عصر امروز در بدو ورود خود به شهر خلخال مورد استقبال مسوولان و اهالی این شهر قرار گرفته و با حضور در گلزار شهدای این شهر و نثار گل بر گلزار شهیدان به شهدای گرانقدر خلخال و شهدای گمنام میهمان این شهر ادای احترام کرد.

خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530

نظر شما