شناسهٔ خبر: 9308911 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی بی بهره هستند

مشهد - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی به علت گران بودن این خدمات بی بهره هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد آقاجانی روز شنبه در اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با مدیران کل سازمان بیمه سلامت در مشهد افزود: راه اندازی کلینیک های دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان در این کلینیک ها یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: دندانپزشکان در این کلینیک ها مقیم خواهند شد و علاوه بر فراهم شدن فضای کار برای آنها، مردم بویژه اقشار کم درآمد می توانند با قیمت های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.
آقاجانی افزود: اکنون 500 یونیت دندانپزشکی خریدار شده و هر دانشگاه علوم پزشکی کشور که فضای کلینیک دندانپزشکی را آماده کرده باشد، می تواند در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: ارائه خدمات کیفی در اورژانس های پیش بیمارستانی مهم ترین تکلیف و اولویت وزارت بهداشت به شمار می رود و در این بخش ها باید بهترین نیروها و کارکنان با تجربه، ماهر و با انگیزه گمارده شوند.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم بازدید مستمر از خدمات اورژانس های بیمارستانی در سطح کشور گفت: خدمات ارائه شده در بخش های اورژانس بیمارستان ها باید در خور و شان مردم باشد و نیروی انسانی شاغل از اورژانس اعم از منشی، کارگر، پرستار و پزشک باید بهترین ها گزینش شوند.
به گفته وی، پرداختی های پرسنل بخش اورژانس بیمارستانی بین شش تا 10 میلیون ریال بیشتر از سایر پرسنل است و این اقدام در راستای ایجاد انگیزه برای ارائه خدمات کیفی در بین آنها صورت گرفته است.
معاون وزیر بهداشت، توجه به برنامه زوج های نابارور را از اقدامات وزارت بهداشت دانست و افزود: در این راستا تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های مربوط به ناباروری و کمک مالی به بیماران برای درمان ناباروری صورت می گیرد.
آقاجانی گفت: طرح تحول نظام سلامت بعد از استقرار اولیه آن باید پایش شود تا از خطوط قرمز عبور نکند.
به گفته وی، بویژه در بخش تامین دارو و تجهیزات برای بیماران به هیچ عنوان نباید بیمار برای خرید دارو و لوازم به خارج از بیمارستان ها هدایت شود و خطر پیش از پیش باید مراقبت شود تا در این زمینه عقب گرد نداشته باشیم.
معاون وزیر بهداشت، بر لزوم تکمیل پروژه کلینیک های ویژه در دانشگاه ها و رعایت استانداردها در احداث آنها، بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان ها، برنامه درمان سکته های قلبی در 31 بیمارستان کشور، اعتبار بخشی گردشگری سلامت، اقدامات کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی، اجرای طرح قاصدک یا پرداخت مبتنی بر عملکرد در حوزه سلامت و توزیع پزشکان متخصص نیروهای طرحی در سطح کشور تاکید کرد.
به گفته وی، امسال دو هزار و 190 پزشک متخصص در قالب نیروهای طرحی در سراسر کشور توزیع شده اند که این اقدام کمبودهای مرتبط با پزشکان متخصص در مناطق محروم را رفع خواهد کرد و باید تجهیزات و ابزار مناسب برای فعالیت آنها در مراکز درمانی فراهم گردد.
اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور امروز(شنبه) با مدیران کل سازمان های بیمه سلامت ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و فردا(یکشنبه) پایان می یابد.
3027/1211

نظر شما