شناسهٔ خبر: 67984266 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار تهران:

هر شهید که بر خاک می‌افتد صدها شهید و صاحب تفکر مقاومت جوانه می‌زنند

شهردار تهران: شهردار تهران گفت: شهادت اسماعیل هنیه پیامی جز نابودی رژیم صهیونیستی ندارد و دیری نمی‌گذرد که وعده الهی در پیروزی مظلومین فلسطین تحقق پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از شهر، آیین افتتاح دومین رویداد آیینی محرم شهر در میدان آزادی تهران شب گذشته با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران، محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا و شهروندان برگزار شد.

در ابتدای این آیین علیرضا زاکانی با اشاره به شهادت دبیرکل جنبش حماس در تهران گفت: شهادت اسماعیل هنیه را باید به همه حق طلبان و کسانی که این شهید صدای رسای مظلومیت آنان بود، تسلیت گفت.

زاکانی با اشاره به نقش محوری انقلاب اسلامی در تکوین محور مقاومت ادامه داد: ۴۵ سال پرچم مقاومت از ایران به کشورهای دیگر دست به دست شد و در این مدت دشمن سعی داشت با سعایت و دشمنی این پرچم را به پایین کشد اما روز به روز به افول خود نزدیک‌تر شد و اکنون جامعه جهانی با جلوه‌های مقاومت روبروست. 

وی افزود: امروز اسلام در غزه متجلی است و نیروی ایمان به مردم فلسطین قدرت داده است؛ امروز کشورهای محور مقاومت بر پایه فلسطین با هم در مقابله با دشمن وحدت دارند و در مسیر افتخار و پیروزی قدم بر می‌دارند و جهانیان را به این پیروزی نیز بشارت می‌دهند.

شهردار تهران با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در شب گذشته گفت: دشمن صهیونیستی در حرکتی کودکانه اسماعیل هنیه را در ایران اسلامی به شهادت رساند. او هربار فکر می‌کند با شهادت یک سردار و علمدار حبهه مقاومت می‌تواند این جریان را به زیر بکشد اما هر شهید که بر خاک می‌افتد صدها شهید و صاحب تفکر مقاومت جوانه می‌زنند و پا به میدان مبارزه می‌گذارند.

وی ادامه داد: هنیه با شهادت مزد جهاد خود را گرفت. همه رادمردانی مثل او به دنبال رسیدن به لقاء الهی هستند و دنیا در نظر آنها کوچکتر از آن است که بتواند شیفته شان کند و شهید هنیه نیز در اوج افتخار رسالت خود را به انتها رساند.

زاکانی با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه غرب آسیا بعد از عملیات طوفان الاقصی گفت: جهان در حال تغییر است و صدای شکستن استخوان‌های نظام ننگین سلطه به گوش می‌رسد. در شرایطی به سر می‌بریم که منطقه غرب آسیا در حال تغییر جغرافیایی سیاسی و ایجاد یک شرایط جدید است که در آن حق وحقیقت تفوق پیدا می‌کند.به همین جهت امروز آزادی قدس شریف آرزوی دست یافتنی برای مسلمانان و سایر آزادگان جهان حتی در قلب آمریکاست. 

وی تاکید کرد :طوفان الاقصی آغازی برای یک پایان بود آغاز پرافتخار مسیر مقاومت و تشکیل ملت فلسطین و پایان ۷۵ سال عمر ننگین رژیم صهیونیستی؛ عملیات وعده صادق در تداوم طوفان الاقصی نیز قدرت سیاسی مقاومت به دشمنان را نشان داد. انتقام سخت و برخورد قاطع با رژیم صهیونیستی وعده‌ایست که نظام اسلامی در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه داده است ما در آینده نزدیک می‌بینیم چگونه رژیم صهیونیستی از کار خود پشیمان خواهد شد.

زاکاری در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت سکوت برخی از مدعیان حقوق بشر گفت: امروز زمان امتحان کشورهای اسلامی است تا جنایات رژیم صهیونیستی را فراتر از ادعاهای زبانی در عمل نیز محکوم کنند و فرایند نابودی رژیم را تسریع ببخشند. امروز آزمون دیگری برای مدعیان حقوق بشر در قلب اروپا نیز می‌باشد تا دست از حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی بکشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: مردم غزه ماه‌ها در محاصره هستند و خون آنها به زمین می‌ریزد امروز باید تمام آزادگان جهان به پا خیزند و ملت مظلوم فلسطین را نجات دهند. شهادت اسماعیل هنیه پیامی جز نابودی رژیم صهیونیستی ندارد و دیری نمی‌گذرد که وعده الهی در پیروزی مظلومین فلسطین تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، شهردار تهران در جمع خبرنگاران هم حاضر شد و در پاسخ به سوالی پیرامون میزبانی شهرداری تهران از شهید هنیه در تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها گفت: شهید هنیه مهمان ما بود و شب گذشته در محل تم پارک سرزمین تمدن‌ها که تجلی نزدیکی تمدن‌های اسلامی است حاضر شد و از نزدیک حس پاکی و عظمت روح خود را نشان داد.

وی ادامه داد: ترور شهید هنیه بی پاسخ نخواهد ماند و هر خون هر شهیدی که به زمین می‌ریزد صدها مجاهد دیگر نیز برای تداوم راه او رشد می‌کند و تلاش ما بر این است پس از شهدا پرچم مقاومت و ایستادگی را برافراشته نگهداریم.

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون برگزاری رویداد محرم شهر در میدان آزادی نیز گفت: محرم‌شهر سنت حسنه‌ای است که از سال گذشته پایه‌ریزی شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت. امسال هم محرم‌شهر همزمان با نزدیک شدن به ایام راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود تا برای امر جهانی راهپیمایی اربعین آماده‌تر شویم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما