شناسهٔ خبر: 67338452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

زاکانی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

تا امروز یارانه نگرفتم/ از گذشته خودم فرار نمی‌کنم/ سعی کردم پزشکی را رها نکنم

زاکانی در گفت‌وگوی ویژه خبری: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با طرح تخصیص اعتبار طلا یک دفعه زندگی محرومین و روستاییان تغییر خواهد یافت و طرحی عدالت‌گستر برای همه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در روزهای تبلیغات در سفرهای استانی به قم، البرز  و تبریز رفتم.

وی افزود: سعی کردم پزشکی را رها نکنم و اگر وقت کنم سه ساعت در هفته به حوزه خودم اهمیت دهم.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره طرح اعطای اعتبار طلا گفت: مردم عزیز ما می‌دانند کشور ما کشور ثروتمندی است و امکان خدمت برای مردم فراهم است و امکانات به صورت غیر عادلانه‌ای تقسیم شده است.

وی افزود: در توسعه رفاه هفت بسته معرفی کردیم که یارانه طلایی است و شرایطی دارد در یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد و یارانه فعلی در مسیر خدمت مستقیم تا ۳۰ و ۴۰ درصد ارزش پیدا می‌کند. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را هدف گذاشته است. مصرف انرژی خانوار بنزین و گاز و برق است. ظریب آلایندگی بنزنین ۸ و گاز ۳ و برق ۱ است. ما کل مصرف خانوار را تقسیم بر کل جمعیت کشور و آن عدد محاسبه می‌شود و‌ برای سرپرست خانوار حساب می‌کنیم و معادل میزان انرژی که به فرد اختصاص می‌شود به یک نفر تقریبا ۶ گرم طلا می‌رسد و برای یک خانوار ۵ نفره می‌شود ۳۰ گرم و خانوار ۳ نفره می‌شود ۱۸ گرم طلا. این محاسبه‌ای که صورت می‌گیرد به میزان انرژی محاسبه و اعتبار طلا افزوده می‌شود.

زاکانی تصریح کرد: این اندوخته بدون دستبرد به تورم است اندوخته هم برای معامله در بورس و معیشت است. خاصیت این طرح می‌شود اینکه واردات بنزین کاهش پیدا می‌کند و دولت سهم گردان انرژی می‌شود. قاچاق منتفی خواهد شد. نقدینگی و تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خاصیت بعدی آن این است که بنزین ۳۰۰۰ تومانی حذف شده و به ۱۵۰۰ تومان تغییر پیدا خواهد کرد. از همان اول شروع کار این طرح اجرایی خواهد شد‌ و جزو قانون است و زیرساخت تمامی این طرح در کشور وجود دارد و مردم این امکان را درخدمت قرار خواهند گرفت. با این طرح یک دفعه زندگی محرومین و روستاییان تغییر خواهد یافت و طرحی عدالت‌گستر برای همه است.

وی تصریح کرد: یارانه فعلی برای ۹۰ درصد است و من تا به امروز یارانه نگرفتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من امروز پیش قهرمانان بودم و طلای قهرمان جهان را گرفتم. این طلای موجود در کشور را به مردم تقدیم می‌کنیم. پای عهدمان هستیم. 

وی درباره اجرای طرح سلامت گفت: این برنامه محورهای دولت و خدمت است. یک قسمت تامین نیاز مردم و ابادانی کشور است. 

زاکانی افزود: ما یک بسته سلامتی داریم که در که در کشکرهای توسعه یافته دارد پیگیری می شود تا از بیماری پیشگیری شود و کسی که درد بیماری دارد درد بی پولی نکشد. این بسته توسط بزرگان امضا شده است تا با توسعه شبکه بهداشت، خدمت بستری رایگان از دهک ۱ تا ۶  داشته باشیم. در حوزه دندان پزشکی و بیماری های صعب‌العلاج و مراقبت بهداشتی و دارو و خدمات سرپایی هزینه درمانی پرداخت خواهد شد. لازم نیست پدربزرگ و مادربزرگ دغدغه پرداخت درمانی داشته باشند. این موضوع درباره مادران باردار هم وجود دارد. 

وی تصریح کرد: تمامی منابع این موضوع پیش بینی شده است و بسته سلامت در کنار بسته طلایی است. ما درباره این موضوع نظر کارشناسان را گرفتیم که گفتند انقلابی در کشور رخ خواهد داد.

زاکانی گفت: دومین بسته در کنار یارانه طلایی بسته پزشکی است. اتفاقا به یکی از نامزدها که پزشک بود گفتم این را نقد کنید، در میزگرد اقتصادی هم یکی از کارشناسان گفت این کار انقلابی در کشور ایجاد می‌کند.

وی درباره رساندن قیمت بنزین به لیتری ۱۵۰۰ تومان گفت: در این طرح قاچاق منتفی می شود و دیگر نیاز به واردات بنزین نیست‌. توجه داشته باشید ما در شرایط فعلی اسکناس آتش می‌زنیم که خودمان را گرم کنیم. در این طرح قیمت بنزین به دست مردم می‌رسد.

زاکانی در خصوص این‌که رئیس جمهور باید کارشناس ارشد باشد یا از کارشناسان کمک بگیرد، گفت: رئیس جمهور باید درک و فهم داشته باشد. اگر کسی درک نداشته باشد و به نظرات مختلف کارشناسان گوش دهد بعدش چه می‌کند؟ مثلا دو نگاه کارشناسی در اقتصاد وجود دارد، یکی این‌که خلق نقدینگی کنیم و پول دست مردم بدهیم که این درست نیست، در دهه ۷۰ در اعتبارات بودجه، پولی را گذاشته بودند که لوازم انتظامی بخرند مردم را بزنند و بفرستند به خانه‌ها که حضرت آقا جلوی آنها را گرفت. سال ۷۴ تورم ۴۹ درصد رسیدند که ترمز دستی را کشیدند، که کشور دچار فاجعه شد. همه این‌ها در ابتدای برنامه دوم هست، یک دیدگاه این است خلق ثروت می‌کند که مردم هم درآن شریک باشد و این در برنامه هفتم آمده است.

زاکانی تصریح کرد: بنابراین رییس جمهور باید جامعیت داشته باشد وگرنه سرش را کلاه می‌گذارند. 

وی درباره این که مردم چگونه به شعارها اعتماد کنند، گفت: مردم عادت کردند که تا پای صندوق های رای بیایند، اما بعد تمام می‌شود، ما مبتنی بر اصول قانون اساسی یک مدل نظارت مردم بر مسئولان را استخراج کردیم و موضوعات مختلف است و لازم نیست دیوار بکشیم، چون الان بعضی دوست دارند دیوار بکشند و مردم را از هم جدا کنند چرا این‌کار را می‌کنید؟ مردم باید ناظر باشند. ما در شهرداری این کار را کردیم و پروژه‌‌های را در اختیار مردم گذاشتیم نظارت کنیم، سال ۱۴۰۲ تحت عنوان من شهردارم خواستیم مردم علاوه بر نظارت خودشان هم مشارکت کنند مردم آمدند پای کار و امسال هم طرح‌ها به سرانجام می‌رسد.

زاکانی درباره این‌که به دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی طرح انتقال پایتخت و یا تقسیم آن مطرح شد، گفت: از سال ۱۴۰۰ قرارگاه زدیم و امروز بعد از ۳ سال ۲۰ هزار نفر در کمپ‌ها مشغول ترک اعتیاد هستند، دختری را در یکی از  کمپ ها دیدم که واقعا همسن دختر خودم بود، دیدم شعر و دکلمه می‌گوید گفت از شما ممنونم من سال‌ها در خیابان بودم. در بحث زنان زندانی ۶۰۰ زن رای باز داریم‌و به ۳۰۰ نفر از آنها خدمت می‌دهیم.

وی ادامه داد: طرح انتقال پایتخت از تهران نشدنی و قابل اجرا نیست اما طرح انتقال دستگاه‌های دولتی از تهران را خودم در دولت دادم و گفتم اجرا شدنی است. در جلسه آخر دولت مطرح شد، آقای  منصوری  معاون اجرایی رییس‌جمهور از ما حمایت کرد و متولی امر شد.

زاکانی در خصوص ساخت مسکن گفت: ظرف ۵ سال مردم را خانه دار می‌کنیم. همین امروز در شهرداری قرارداد ساخت ۲۷ هزار واحد را امضا کردیم تا ۲۷ هزار خانوار صاحب‌خانه شوند، اینگونه گره مسکن باز می‌شود.

این نامزد انتخابات در خصوص همسان سازی حقوق کارگران با تورم و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی گفت: هیچ راهی نداریم جز اینکه طبق قانون ظرف ۳ سال حقوق بازنشستگان با افراد شاغل همسان شود. در دولت خدمت در سال اول شروع کار، قانون را اجرا می‌کنم که ۱۷۵ همت پول می‌خواهد که پول آن همین الان وجود دارد. کشور کمبود پول ندارد بلکه نیاز به انضباط مالی داریم. 

وی ادامه داد: نیروهای شرکتی هم در سال اول شروع کارم در دولت، تعیین تکلیف می‌شوند. این عزیزان هیچ امنیت شغلی ندارند و حقوق بسیار پایینی دارند.

زاکانی یادآور شد: زمانی که شهردار شدم به منطقه ۳ رفتم به پاسبان گفتم چقدر حقوق میگیری؟ گفت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، به یکی دیگر گفتم تو چقدر میگیری ؟ گفت من ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌گیرم، گفتم چرا با هم فرق دارید، گفت من ۳ شیفت کار می‌کنم، انگار داشتم با یک ماشین حرف می‌زدم، ما همه را تعیین تکلیف کردیم و الان کف حقوق پاکبانان ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. قبلا تا ۱۸ و ۱۹ ماه حقوق دریافت نمی‌کردند اما الان اول هر ماه حقوق این عزیزان پرداخت می‌شود و ضریب دیرکرد را از شرکت‌های پیمانکار می‌گیریم و به کارگران می‌دهیم، پول هست و  باید حق مردم را ادا کرد.

این نامزد انتخابات درباره این‌که تا آخر رقابت‌های انتخاباتی می‌ماند گفت: کارنامه‌ من طی ۴۵ سال بعد از انقلاب روشن است و برای هر روز است پاسخ دارم.  برخلاف برخی‌ها من از گذشته خودم فرار نمی‌کنم.

وی ادامه داد: من برنامه دارم و خودم را نسبت به سایر نامزدها اصلح می‌دانم. در مناظرات به یکی از نامزدها گفتم به هیچ وجه نمی‌گذارم رییس‌جمهور شوی، دیدم آن طرف و این طرف این را می گوید، باید بگویم هر فردی خودش را را اصلح می‌داند و آن عزیز هم تلاش کند تا خودش پیروز شود. 

وی تاکید کرد: ما تا آخر ایستاده‌ایم اما اقتضای نهایی کار اقتضایی است که به نفع کشور و انقلاب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما